skendräktig ? kanin

Smurfoff

Trådstartare
parade min kanin hona den 19 mars...hon har nu börjat bädda och tagit av sig päls och lagt i boet, är det inte väldigt tidigt :S hon har börjat morra på sin burkompis som är en kastrerad hane, ska fixa bur till honom i veckan ..

tror ni hon kan va dräktig elelr e hon skendräktig?

Sv: skendräktig ? kanin

Det verkar ju lite tidigt... Men vid parningen, knorrade hanen och "ramlade av" honan då? Om han gjorde det vet man att det var en riktig parning. Annars är det väl bara att vänta & se :)

nej de gjorde han inte . dock lät hon honom para henne rätt mkt men hon morrade liksom hela tiden

Det känns ju som lite tidigt att dra päls och allt. Mina brukar alltid täcka för boet med halm/hö/spån men inte dra päls förrän någon dag innan. prova att känna på hennes mage, det är inte så lätt om man inte är van, men annars är det bara att vänta och se. Ev. skendräktighet brukar gå över efter en vecka eller så.

hon är först föderska , kanske är de? sen så hade dom inget hus innan efter hon blev parad utan jag satt in de för några dagar sen och hon började bädda och sånt när huset kom in . men de va inte förens igår hon började dra av päls. ligger massor verkligen! ska få en bur till idag. kan jag städa buren tror ni? ta bort allting ? då hon har kissat väldigt mkt där hon har bäddat ?

hon har slutat bädda nu sen jag städade buren så det var nog bara skendräktighet

nu har hon börjat igen :O nu ligger där mkt päls i boet och man känner hennes spenar tydligt och om ja inte inbillar mig så tycker jag att hon blivit tjockare ? men inte mkt . känner inga ungar iallafall . kan dom verkligen vara skendräktiga så länge ?

Skändräktighet varar oftast runt 17 dagar om jag inte minns fel, 15-20 i alla fall.

ok men det är ju bara att vänta och se. hon blev ju parad den 19 mars . så då ska hon föda om ca: 1 vecka

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
684
Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: hundvalpen
·
Däggdjur Hej! Jag har en ung kaninhona som vi har parat, der blir isf första kullen för henne! Vi tog hit hanen i förrgår, och släppte ihop...
Svar
11
· Visningar
10 590
Senast: JLoveJ
·
T
Däggdjur Igår fick jag en smärre chock när jag upptäckte 4 små bebisar inne hos min kaninhona. Jag har noterat tecken på dräktighet tidigare men...
Svar
7
· Visningar
4 694
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix