Skendräktig?

Haukur

Trådstartare
Att hästar, hundar och katter kan bli väldigt skendräktiga är ju ingen nyhet. Men nu undrar jag om människor kan bli skengravida?

/Skengravid(?) Jen
 
Sv: Skendräktig?

Jag tror helt klart att vi också kan bli det! Inte några som helst vetenbskapliga belägg för detta men tycker man kan känna sig skengravid
 
Sv: Skendräktig?

Jo, det tror jag nog att vi kan bli. Utan att ha några som helst vetenskapliga bevis för saken. Och inte ens någon egen erfarenhet av det...

Vi får väl se om du är sken- eller riktig?!!! :) ;)
 
Sv: Skendräktig?

Vi får väl se om du är sken- eller riktig?!!! :) ;)

*fnissar* Med tanke på P-staven i armen lutar det allt å sken... Men på jobbet är dom heeelt säkra på att jag håller på och bakar bulle:o Får nog sluta att odla större boobs och svimma på jobbet så chefen kan sluta oroa sig för mammaledighet;)
 
Sv: Skendräktig?

Druvbörd är en form av skengraviditet eftersom det inte finns något foster, men magen växer på kvinnan samt att gravtestet visar positivt. Kvinnan har dessutom olika grav-symtom. Troligtvis beror detta då på näringsrubbningar.
 
Sv: Skendräktig?

Två gånger har jag känt mig så pass gravid att jag faktiskt var tvungen att testa. Jag mådde illa (fast var samtidigt jättesugen på underliga saker), brösten ömmade och jag kände mig allmänt... svullen och trött.

Men det var falskt alarm båda gångerna.
 
Sv: Skendräktig?

vet en som var gravid, med allt vad det innebär. Men vid ultraljud hittades ingen bebis, bara en tom fostersäck.
 
Sv: Skendräktig?

Men har hon inte fått sån här sorts missed abortion eller vad det heter? Att fostret har dött men man har kvar alla sympton (kan heta något helt annat men principen är densamma:smirk:)
 
Sv: Skendräktig?

Jag tycker att jag är skengravid hela tiden... Magen är bullig, jag är hungrig o trött, o vänta! Var det inte något som rörde sig? Tydligen bara gaser:o

Orkar inte ens testa mig längre... har börjat vänja mig. Men har faktiskt undrat om andra också känner sig skengravida, så det var roligt att få svar på det!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 685
Senast: attheedge
·
Hundhälsa Ska kontakta vet idag, men undrar om någon haft detta? Tik, blir 10 år på torsdag, pigg, glad, aktiv. Satt och klappade henne på...
Svar
8
· Visningar
1 869
Senast: movi
·
Övr. Hund I en tråd om hundar som klippte katter, framkom att flera användare ansåg att även familjens egna katt var ett "naturligt bytesdjur" för...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 125
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Hur länge kan en tik ha mjölk i sitt juver när hon är skendräktig?
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp