Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En av mina hästar får väldigt lätt skavsår av sadelgjorden, vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
När hon väl fått ett litet märke blir det bara värre, samtidigt så behöver jag träna henne...
Min pålla får också väldigt lätt skav av allt, det bästa är att variera vilken sadelgjord man använder. Ibland har jag en i läder som är svängd, ibland en tunn i textil. Om skavet redan har kommit så är det till att rida barbacka någon vecka, det går utmärkt att träna så också ibland.
Min förra häst fick jättelätt skav av sadelgjorden. Jag köpte en sadelgjordstunnel i gelé (som i gelpad) och det funkade jättebra. Jag gjorde rent i sadelläget varje dag efter ridning och smörjde in med Jukonsalva. Före ridning smörjde jag med en annan fet salva.
Gravid - 1år Nu är det 28 år sedan, men min syster fick tvåäggstvillingar. Hon hade en normal graviditet och snabb vaginal förlossning. Det jag minns...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.