Skatt på föräldrapenningen

pernilla_s

Trådstartare
Jag skattar 22%. Nu när inkomstdeklarationen snart kommer börjar jag bli nervös. Tänk om jag skulle betalat mer i skatt då får jag ju betala en massa och det har jag ju inte råd med just nu. Är det normalt att de bara drar 22%?
 
Sv: Skatt på föräldrapenningen

Råkade ramla förbi här. Hur mycket skatt som dras beror på hur hög inkomst du har. För min del drar FK 22% skatt på mitt aktivitetsstöd, så om du får ca 5500 i månaden efter skatt så bör det vara korrekt, under förutsättning att du inte hade någon annan inkomst förra året.
 
Sv: Skatt på föräldrapenningen

Jag tror att dom drar det för mig oxå. Eller så är det 28%.

När jag var föräldraledig så fick jag tillbaka på skatten som tur var, men då hade jag lån med så jag vet inte hur det hade blivit annars.
 
Sv: Skatt på föräldrapenningen

Råkade ramla förbi här. Hur mycket skatt som dras beror på hur hög inkomst du har. För min del drar FK 22% skatt på mitt aktivitetsstöd, så om du får ca 5500 i månaden efter skatt så bör det vara korrekt, under förutsättning att du inte hade någon annan inkomst förra året.

Nej jag har max 4400 efter skatt i månaden. Så det är alltså för ajg har så lite inkomst? Jag började svettas om att jag skulle betala tillbaka en massa pengar.
 
Sv: Skatt på föräldrapenningen

Här kan du kolla om de drar rätt för hur mkt du tjänar.

http://www.skatteverket.se/skatter/...minar/main.4.19b9f599116a9e8ef3680002483.html


Jag t.ex betalar 29% i skatt, trodde jag skulle få restskatt för när jag räkna ut min skatt på deras inför deklaration 07 ska betala typ 31,7% i skatt, men på något konstigt vänster så blev det rätt ändå!

Jag fattade absolut ingenting... :o vilken tabell ska man använda fanns ju en massa olika. 29, 30 osv...
 
Sv: Skatt på föräldrapenningen

Har du ingen uppgift någonstans vilken skattetabell du tillhör?

Du kan beställa hem papper på det här.


Jag tillhör tabell 31, och sen i listan så är det kolumn 1 man ska kolla i.

Får du lägsta ersättning (?) och har samma tabell som mig, ska du betala 588:- i skatt om du tar ut 30 dagar. Dvs 4.812:- efter skatt.
 
Sv: Skatt på föräldrapenningen

Jag har angett att försäkringskassan ska dra 400 kr/mån mer i skatt på mig- vill inte riskera restskatt på flera tusen kronor! :crazy:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag misstänker att min nya arbetsgivare drar bort för lite skatt på min lön, skillnaden mellan min egen ungefärliga beräkning och vad...
Svar
18
· Visningar
819
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 782
Senast: Manji
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 964
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 074
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp