Skat-hatande körsbärsägare! Tips på beskydd??

R

rider

Hej! (shit vad mogen jag känner mig som postar en trädgårdstråd! Vuxenpoäng..)

Hur ska man göra för att behålla bigaråerna oätna? Fåglar av alla de slag: turturduvor, bofinkar, SKATOR OCH KRÅKOR; härjar i kvarteret. Vad är era tips, myter som sanning. DESPERAT! Vad är hemligheten?

Tänkte om jag skulle hänga upp gamla CD-skivor i trädet, det lär vara effektivt. Men tanken slog mig just att skator älskar blänkande saker, så kommer de bara vilja inreda sina bon med allt jag hänger upp? Skivor, aluminiumfolie?

Jättetacksam för svar! ;)

Sv: Skat-hatande körsbärsägare! Tips på beskydd??

CD-skivor fungerar i alla fall strålande mot bobyggande skator.

Cd-skivor alternativt långa remsor av aluminiumfolie har jag sett i diverse körsbärsträd häromkring och det verkar funka!

Toppen! Tack båda.

haha toppen, skicka'n på posten. Annars kanske man ska ta en av lediga dagar till att vakta med vattenpistol? Hmm..

CD-skivor är jätte-bra, men släng över ett stort nät också - det brukar hjälpa...:idea:
P.s sätt inte nätet direkt på trädet utan sätt störar runt om + att du måste knyta åt nätet under kronan, annars kryper skatdj***arna under :crazy:. Nyfångad skata är inget att rekomendera :angel:..... jag har provat....

vi har ett stort biggaråträd och då menar jag stort men får i princip bygga ett fort runtom för att kunna täcka det med nät och ändå har grenar växt in i nätet och blir då skadade när nätet tas bort, inte bra alls.

vi hade några år problem med kråkor som tog karten när de var rätt små och illgröna.nu har vi slutat med nät men vi har inga fåglar alls som det är nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka