Skapa en tavla - hjälp med ideer!

bettysmatte

Trådstartare
Jag behöver lite inspiration! Jag ska nämligen göra en snygg tavla som julklapp. Har köpt en ram i svart, som är 30x40 cm. Tanken är att det ska stå en mening i mitten, i lite större text, och sedan en massa andra citat runt omkring i mindre text. Men HUR ska jag göra? Texten har anknytning till hovar, hästskor och hovslageri. Hade tänkt mig något i svart/vitt/silver som färgskala. Någon som har några kreativa tankar om material, etc? Jag bor på en mindre ort med en leksaksaffär som har ett mindre Panduro-sortiment. Vet att det finns kreativa pysselmänniskor här, så kom igen med en massa fyndiga och fina ideer :)!!!
 
Sv: Skapa en tavla - hjälp med ideer!

För att förtydliga så är det inte citaten jag behöver hjälp med (de har jag redan klara), utan hur jag ska göra med dem så att det blir snyggt.
 
Sv: Skapa en tavla - hjälp med ideer!

Jag får väl berätta hur jag gjorde då, eftersom jag inte fick några tips...;)

Köpte ett snyggt presentpapper (randigt i silver, svart och vitt) som jag klippte till efter glaset. Sedan skrev jag ut mina citat på datorn, så att allt hamnade i tre textrutor. Köpte små "klisterploppar" som man tydligen använder för att sätta fast foton, och satte fast mina papper på presentpapperet. Sedan var det bara att lägga tillbaks glas, presentpapper och baksida och, voila, så har jag en riktigt snygg tavla att ge bort i julklapp :)! Det blev varken dyrt (material = under hundralappen) eller särskilt tidskrävande.
 
Sv: Skapa en tavla - hjälp med ideer!

Låter mkt kreativt! Rolig idé!! =) (och ja, vill gärna se bild jag med =) )
 
Sv: Skapa en tavla - hjälp med ideer!

Till er båda: Bild kommer efter att julklappen lämnats (till helgen). Man vet ju aldrig vilka som läser på buke...;)

Nu planerar jag fler julklappstavlor, faktiskt :)!
 
Sv: Skapa en tavla - hjälp med ideer!

Okej. Julklappen är levererad så här kommer bilden som utlovat:

002-2.jpg


Fotot gör inte tavlan riktigt rättvisa. Den är finare i verkligheten! Fast ni får i alla fall ett hum om hur jag gjorde.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp