skällande hundrar,jag blir galeen

E

eliiun

Det är så att min mamma har två hundar, på lov och helger åker jag hem då jag pluggar på annan ort.
Och de skäller så vansinnigt mkt (tik på 3 år och en hanne på 9 mån).

Jag är inget bra alls på hundar, och min fråga är nu hur ska man få dom att sluta skälla? visst det är väl deras sätt att "prata som en del säger, men när de börjar kl 7 på morgonen för att dom tycker det är frukostdags eller bara ngt annat så blir man fruktansvärt less.

och dessuton kissar den minsta hunden inne så fort jag kommer hem.
räcker med att jag vart hemma en dag så sätter han sig och pinkar, kan det vara en protest emot att jag kommer hem eller vad tror ni?

tack på förhand!;)

Sv: skällande hundrar,jag blir galeen

ingen som orkar ge sig an på de?

Jag kan tyvärr inte ge några tips, men jag har själv en "skällare" hemma, och ibland är det liiiiite väl jobbigt!... :smirk: Som tur är har han blivit mycket bättre. Jag har tränat honom genom att säga "schhhh", distraherat honom för att bryta hans skällande och sedan berömt så fort han tystnat. Såhär har jag gjort om och om och om igen, och nu lugnar han sig när jag "schhhh"-ar honom. Blir han alldeles för upphetsad och inte går att få att sluta skälla åker han in i sin bur tills han har lugnat ner sig. Men jag har tur att han är väldigt villig att vara till lags, jag tror att det är därför det har funkat så pass bra.

Jag tycker det är svårt att korrigera skällande hundar, de blir ofta ännu mer till sig. Jag försöker att berömma när de är tysta i stället. Det tar lite tid men....

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 885
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 717
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 289
Senast: Gumman123
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 944
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka