Skaklar av "sly"

H

Helan

Hur långa bör skaklarna vara när man hugger ner lite skogssly och ska använda att spänna på sidorna vid inkörning? Ska skicka ut sambon imorrn att leta reda på bra "pinnar".

Sv: Skaklar av "sly"

Jag tror att mina vinterskacklar är strax under 2.5 m till tvärslån bak. Vad som är viktigare är tjockleken om du använder sly, det ska ju inte vara för svajigt, utan mera stumt om du förstår hur jag menar. Kännas som en riktig skackel, alltså. Minst 6 - 7 cm tjock skulle jag vilja ha.
Tänker du sätta ihop dom bak som en släpa eller dra en vid var sida?

Nu är mina mått tänkta att passa en nordsvensk, men med mindre häst kortare skacklar (även om dom säkert kan vara så långa, kör lilla russet med samma skacklar vintertid) men inte så mycket vekare.

Vad har du för häst?

Lycka till!
Lotta

Sv: Skaklar av "sly"

Det är ett halvblod på 155 cm. Ska börja med att sätta fast en på ena sidan, sen en på andra och ha dem lösa först innan jag "binder" ihop dem bak.

Tack för tipset. Har både gran, björk, asp och al att välja på så det ska nog gå att hitta något bra.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 180
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: pepp
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
483
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka