Skaffat liten körhäst, tacksam för kommentar om passform på sele och vagn.

S

Sabine

Jag har nu skaffat en körhäst igen. Nu betydligt mindre än min förre härliga nsv bruks valack. Vill gärna få kommentarer om passningen av det nya lokselet. Travsele följde med men det var inte min grej. Hade loksele till min nordis så det kändes rätt att ha det igen. Han är en liten welsch/shettis 1.10 m över marken.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skaffat liten körhäst, tacksam för kommentar om passform på sele och vagn.

Du har inte lagt in någon bild... :crazy: svårt att kommentera då... ;)

Ja du, vi har inte förstått hur vi ska få dit bilden, ligger som jpg bild i mapp men här skulle man ha url ngt. gubben min forskar hur han ska få dit bilden,återkommer...

:confused: har du enkel förklaring på hur det funkar här med bild.
dom frågar ju efter hemsideadress http// url ?

Här kommer bilden tror jag
Pinodrar.jpg

Pinodrar.jpg

Jag tycker utrustningen ser helt ok ut. Möjligtvis att du borde fästa bekselen lite längre fram för att den ska göra bästa möjliga effekt. men det är sådant du märker när du kör. Om han bromsar ordentligt med bakselen eller inte...

Mycket söt ponny förresten. shettis/welsh brukar bli fina små ponnysar..

Tack för kommentar o snälla ord om den lille, ja söta.:)
tänkt tanken om bakselet, ska fästa det i fästet framför.

Jag skulle vilja ha ett däckelskydd under däckeln. Det är ju inte den bästa däckeln och jag tycker den trycker mot manken lite, lutar..titta över det lite. Svanskappa kanske en lösning för att få den på plats.

Annars är det jättekul att se fin utrustning och rätt inpassat på en mycket näpen fin ponny! Avundsjuk!

du har helt rätt, tycker själv att den lutar bakåt liksom, hade velat att den var stoppad mindre framåt manken men tänkte att det kanske formar sig efter ett tags användande, däckelunderlägg är nog en bra ide. tack. efter inspiration av en kompis som tävlar lite maraton med sin lilla shettis 95 cm. så testade jag honom o "racade" i paddocken, han o jag tyckte det var gör-kul sanden skvätte o däcken sladdade när det gick av i galopp. :)

Yeahh!! Härlig känsla! Sakanr sladd i paddock. Har en oerfaren häst så det får jag snällt vänta på. Vi får göra övningssladdar i skritt :)

svanskappa finns där men jag ska prova dra in den den ngt hål till nästa gång. tack för svar.

:rofl: ja det var lite häftigt, så kunde jag inte göra med nordisen jag hade förrut, hade liksom inte utrymmet för det o bara 4 hjulsvagn då.
jag blev som ett litet barn i sandlådan när jag körde den lille. skojigt

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka