Skaffa kontantkort?

Septicemia

Trådstartare
Jag undrar om det är någon här som har gått ifrån abonnemang till kontantkort på sina mobil och kan berätta vad ni tycker?
Det som talar för ett kontantkort är så klart enkelheten i att reglera hur mycket pengar man vill lägga på mobilen varje månad.
En stor nackdel är att mobilen är den enda telefonen jag har och jag bor ute på landet och är dessutom ute mycket i skog och mark.

Jag hade velat komma ner rejält i mobilkostnader, känner inte att jag använder abonnemanget jag har idag på samma vis som för några år sedan och har dessutom beslutat att göra mig av med min smartphone.
Men borde jag fundera på att teckna ett nytt, billigare abonnemang istället? Jag vill helst komma under 100 kr/månad.

I dagsläget kostar fri surf, sms och samtal mig 250 kr/mån vilket känns förmånligt i förhållande till vad jag får, men eftersom det inte används blir det en onödig kostnad.
När nya telefonen anländer är det samtal och sms som gäller, inget surfande.

Sv: Skaffa kontantkort?

Jag har kontantkort just för att hålla koll på kostnaderna. Har telenor och laddar 150 kr/månad. Då ingår 3000 fria sms, jag surfar fritt (massor) och ringer. Jag är supernöjd! Sen kan man ju ladda så lite som 50 kr..men det för 150 krär mer förmånligt. Jag är supernöjd!

Jag har också märkt att ju mer man betalar per månad desto förmånligare blir det. Tycker nog ändå att 150 kr är i överkant för vad jag vill lägga i dagsläget (det kan dock förändras), helst vill jag inte ha så kort giltighetstid som 31 dagar heller :p men då blir det självklart ännu dyrare att använda mobilen.

Har haft telenor sedan vodafone-tiden men sneglar på lite andra operatörer då de helt klart verkar ha billigare mini-abonnemang. Tre har t.ex. från 49 kr/månad vilket definitivt skulle kunna vara intressant. Då får jag säkerheten i att alltid kunna använda mobilen, men taxorna är helt klart dyrare än annars.

Jag ringer ytterst sällan, skickar normalt färre än 200 sms/mån. Den främsta kontakten sker via sociala medier och vill jag surfa så har jag pocket wi-fi och en ipad.

Eftersom du inte har telefonen att surfa med förstår jag att 150 kr kan kännas onödigt det med och jag som nyttjat hela baletten får tomt kontantkort på nolltid med att bara fylla 50:- eller 100:- hade jag inte surfat hade de alternativen räckt gott och väl.
Vad ingår i de 49:- på Tre? Jag har haft Tre innan fast inte på fast abonnemang och blev lurad på att betala videosamtal som jag aldrig någonsin gjort i hela mitt liv..

Jag tror inte att något ingår i deras minsta abonnemang faktiskt, men för 69 kr/mån får man ringa/smsa/surfa upp beloppet. Tror inte att det är bättre än kontantkortsbeloppen om man använder mobilen mycket.

Liknande trådar

IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 395
Senast: EmmaN
·
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 807
Senast: Raderad medlem 6459
·
Äldre Jag är trött på att ha ett onödigt dyrt mobilabonnemang. Nu tänker jag byta till det som verkar bli billigast för mig istället. Meen jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 163
Senast: Raderad medlem 68338
·
IT & mobiler Ni som surfar mycket via mobilen, hur många GB gör ni av med på en månad? Har funderingar på att byta abonnemang och har i dagsläget...
Svar
13
· Visningar
821
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka