Skaffa Katter?

P

Phocahontas

Jag är så sugen på att skaffa katter! Är uppvuxen på landet med massor av olika djur och nu efter att ha flyttat till lägenhet saknar jag djuren. I och för sig har jag en hamster och fiskar, men det är ju inte så jättestort sällskap direkt...

Jag bor i en etta på 44 kvadrat, är det tillräckligt för 2 katter som enbart är innekatter? För det andra så oroar jag mig för att det ska lukta från kattlådan, har en låda med huv hemma hos mina föräldrar som jag kan ta, men vilket är det bästa kattströet till rimligt pris? Är nämligen en fattig vikarie. Vad är bästa placeringen för kattlådan? Mitt badrum är väldigt litet men visst får jag dit en låda i fall det är den bästa platsen.

Sv: Skaffa Katter?

badrummet är väl smidigast i en etta.

Jag är jourhem åt vildisar.. som dock är något mer civiliserade nuför tiden. Har lådor här inne, städar ur dem när de gått alterftersom så det funkar utmärkt.

sand vet jag inte -- använder klumpbildande.

44m2 är nog inga problem :)

låter som du tänkte skaffa två - det är bra .. (allra helst från ett av alla landets överbelamrade katthem så gör du katter och de som vill hjälpa en tjänst :D )

44 kvm borde inte vara några problem bara du ser till att göra lägenheten till en stimulerande miljö för katterna.

Jag tycker faktiskt att man ska undvika kattlåda i badrummet, bättre i hallen eller liknande. I badrummet är luften så fuktig så sanden blir sämre.

som över talande sa ; Bara det är en stimulerande miljö, så ska det nog inte vara några problem.

ang kattsand, så har jag min, eller rättare sagt min katts, kattlåda i vardagsrummet vid balkongdörren. jag använder Fresh and easy, från best friend.
går åt ca en påse i månaden och en kostar runt 90kr. det är värt det eftersom det alltid är frächt här inne. :)

Jag har två innekatter på 43 kvm och det fungerar utmärkt. Har sett till att "inreda åt katterna" så att de har bus- och klättermöjligheter såväl som gömställen. Leker med dem varje dag och ändrar små detaljer i deras miljö med jämna mellanrum så att de får nya saker att undersöka, det tycker de är spännande.

Min kattlåda står faktiskt i köket. Katterna kommer från ett katthem och var skygga från början, och eftersom jag bor i en etta var köket den enda möjligheten att ha dem på en lite mindre yta tills de kände sig tryggare, så de fick bo där i början. Sedan har kattlådan blivit kvar. Det fungerar bra, det kan lukta lite när de precis har varit där, men inte annars. Jag städar den två - tre gånger om dagen.

Sand använder jag Eldorados klumpbildande. Inte den bästa jag har provat men helt OK och framförallt väldigt billig, vilket är viktigt för en fattig student. :p

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 287
Senast: Flixon
·
Övr. Hund Sen jag flyttade ut på landet har jag blivit väldigt hundsugen igen. Det som hållit mig från att skaffa hund är att min katt inte klarar...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 626
Senast: Liten
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 546
Senast: Asko
·
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Tass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama