Skaffa hästlicens till c-ponny?

vildfantasi

Trådstartare
Undrar om någon vet ifall det är möjligt att skaffa hästlicens till en c-ponny eller om det bara "funkar" på d-ponny? :confused:

jätte tacksam för snabba svar! :)

Sv: Skaffa hästlicens till c-ponny?

Klart det går! Annars skulle man ju inte kunna tävla regionellt eller högre på C-ponny, hihi :)

Jag tror att du kanske misstolkar TS, jag tro h*n menar HÄSTlicens och inte ponnylicens (som för övrigt krävs redan på regional nivå).

TS: Förstår jag dig rätt då? (se ovan). Jag tror att du kan göra det, ja. Jag har åtminstone bekanta som startat C-ponny på lokal nivå i hästklasser utan att någon reagerat, och jag kan inte minnas att det står i TR något om ponnyns storlek heller? (Jo, i TR IV gör det nog förresten det...) Men inte i TR I-III. Lättast är ju att läsa där.

Ja jag menar att skaffa hästlicens till ponny.

Fyller 18 snart men kan fortfarande storleksmässigt rida och tävla min c-ponny.
Så fundera på om man kunde tävla c-ponny med storhästar eller om det bara är med D-ponnyer man kan göra det, om ni förstår hur jag menar :) (i hoppning)

Som sagt, jag är ganska övertygad om att du får det. Kollade i TR III nu, och mom 374 punkt 4 (sida 41) så står det om ponnys rätt att starta i hästklasser, och det står inget om att det bara skulle gälla D-ponny. Det står bara "ponny".

Läste det också nu, så det verkar ju som det är "fritt fram" :)
Tack för alla svar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 682
Senast: Häst_
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 847
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Favoritdrinkar
  • Vad gör vi? Del CCVI