Skaffa Beagel, ej till jakt?

Sv: Skaffa Beagel, ej till jakt?

Jag är som många andra lite kluven till att ha en jakthund som sällskapshund, speciellt en Beagle då man nästan ser i deras ögon hur smarta och kloka de är :love: Jag skulle gärna ha en om jag kunde!

Min morbror som jagar har haft ett par Beaglar och den han hade innan den han har nu var en helt otroligt bra jakthund, men han var inte en så kul sällskapshund. En gång åt han upp halva skinnsoffan...Sen var det stört omöjligt att ha honom lös, han stack jämt och var borta i timmar.

Men den Beaglen han har nu är sååå underbar! Han jagar med, men är också en otroligt bra sällskapshund! När han inte stjäl mat :grin: Det går super att ha honom lös och han är alltid lugnet själv.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 875
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej alla bukare! (Ja, detta är tyvärr en till rastråd ;)) Läget är sådant att jag är på jakt efter rasen för mig, eller nått sånt, och... 2
Svar
28
· Visningar
3 774
Senast: Explorer
·
H
Hundavel & Ras Jag har lite funderingar kring detta med att välja rätt ras för ändamålet. Har suttit med några vänner och disskuterat raser. Jag är... 2
Svar
25
· Visningar
2 927
Senast: Gnist
·
Hundavel & Ras Jag har fått en fråga av en familj som jag känner väl. De ska skaffa hund igen och vill ha rasförslag. Dom har tidigare haft retrivers...
Svar
15
· Visningar
2 297
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka