Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att snitt är betydligt mindre riskfyllt och innebär mindre komplikationer för både mamman och barnet.
Jag tror att snitt är betydligt mindre riskfyllt och innebär mindre komplikationer för både mamman och barnet.
Men du propagerar för vaginala förlossningar och verkar inte förstå att vissa inte vill eller kan föda vaginalt.
Jag håller absolut inte med dig här! Jag hade hellre valt snitt och fått behålla mitt underliv som det är och bara få ett sår på magen istället. Jag genomgick en enkel titthålsoperation för några månader sen. Jag mådde helt åt helvete efteråt och hade vansinnigt ont (även fast jag var fullpumpad med morfin) och kunde inte röra mig på 1 vecka. Men jag hade hellre haft det (och förmodligen 10 ggr värre smärta som jag kan misstänka att det är efter snitt) än att min klitoris spricker och underlivet blir köttfärs, och sen genomgå operation efter operation för att det ska se "dugligt" ut och då riskera känselbortfall. Nej tack...
Men jag hade hellre haft det (och förmodligen 10 ggr värre smärta som jag kan misstänka att det är efter snitt) än att min klitoris spricker och underlivet blir köttfärs, och sen genomgå operation efter operation för att det ska se "dugligt" ut och då riskera känselbortfall. Nej tack...
Jo en titthålsoperation är verkligen fjuttigt.
Jag är steriliserad med en sådan.
Och det tog bara 2 dygn att helt kunna bortse ifrån den.
Min 3dje förlossning kom jag över på några timmar, jag behövde sova litet då det blev nattskift av det hela.
Än en gång - det är en jäkla skillnad på att inte KUNNA och att inte VILJA.
OM man inte kan av någon medicinsk anledning så är det väl inget problem, men att inte VILJA - det är inget medicinskt skäl.
Konstigt att läkarna som är med på snittet inte tror som du:smirk: Tvärtom så tror de att det är bättre och mindre riskfullt med vaginalt, men vad vet de? De ser ju bara eländet varje arbetspass:smirk:
Om det finns något sätt att förutse hur graviditeten ska sluta så tvivlar jag på att det skulle finnas resurser till det. Och även om man skulle kunna kolla att mor och barn har förutsättningar för att klara en vaginal förlossning eller inte så finns det ju så mycket annat som kan hända! Mamman kanske drabbas av panik eller vad som heslt som ställer till det, eller så kanske nåt annat går åt helvete som resulterar i katastrofsnitt. Man kan inte veta allt i förväg! Det är inte förrän det är över som man vet om en vaginal förlossning var bra eller inte.Jag propagerar för vaginal förlossning då den är det absolut mest skonsamma och minst smärtsamma för de allra flesta kvinnor.
Däremot så skull jag önska att man bättre kunde förutse när förlossningan blir komplicerad och ett snitt vore skonsammare.
Ursäkta mig, men att jämnföra ett litet fjuttigt titthålsoperation med en stor bukoperation som snitt ändå är är att jämnföra en plaskpöl med en ocean. Varför ber ni inte om att få vara med på ett snitt så ni ser vad ni anser är bättre för barn o moder än en vaginalt förlossning. Med dina argument om köttfärs i underlivet så kanske du inte ska ha barn alls, varför inte adoptera istället.
Jo en titthålsoperation är verkligen fjuttigt.
Jag är steriliserad med en sådan.
Och det tog bara 2 dygn att helt kunna bortse ifrån den.
Min 3dje förlossning kom jag över på några timmar, jag behövde sova litet då det blev nattskift av det hela.
Jag tycker att alla som ser tråden och har haft en bra förlossning ska skriva det också! Jag tycker inte det är bra att kvinnor blir skrämda av att läsa en sån här tråd (det är ju svårt att inte bli rädd om man inte har fött barn utan problem själv) och skräms till att ta snitt när de egentligen vill föda vaginalt. Så många åsikter som möjligt är ju bra, vare sig de är positiva eller negativa.Jo men det är ju ingenting att liksom prata och berätta om.
Det är ju de ruskiga förlossningarna som blir en bra story som det berättas om.
Och det är de som kvinnorna minns och vill prata om.
Vem vill höra storyn "Min normala okomplicerade vaginala förlossning nr 3"?
Det är ju därför man betalar skatt! Så att man ska slippa betala för en operation, men under en livstid hinner man betala många hundratusen/miljoner som borde räcka till iaf ett kejsarsnitt till de som vill ha!