gylle
Trådstartare
Sent i går kväll rök två av mina katter ihop, honan skriker till och lägger sig ihopkruppen med ögat stängt... H****e tänkte jag och for dit får upp henne och då kommer det lite blodblandad tårvätska ur ögat. När hon öppnade ögat så var ögat blodfyllt bakom hornhinnan och man ser tydlit ett hål på hornhinnan typiskt blivet tillrispad med en klo. Ringde till jouren på djursjukhuset några mil härifrån men de menade på att det var inte så akut att jag behövde åka in med henne om det inte blödde ut ur ögat vilket det inte gjorde efter de första blodblandade tårarna, utan de menade att jag kunde avvakta och se till idag och iså fall ringa min vanliga vet. Imorse såg det mkt bättre ut mkt lite blod kvar bakom hornhinnan men man ser ju naturligtvis fortfarande "hålet". Ringer min vet hon var på kurs hela veckan ringer de två andra som finns i närheten utan få tag på någon. Typiskt. Har någon här erfarenhet av sådana här skador finns det något man gör eller låter man det "självläka" ?
Har spolat ögat x flera med koksalt. Katten ifråga mår bra indikerar inte på något vis att hon skulle vara påverkad. Frågan är om man kan avvakta till imorgon tills min vet kommer tillbaka eller om jag skall köra in och sätta mig på akuttid på djursjukhuset flera mil bort ?
Har spolat ögat x flera med koksalt. Katten ifråga mår bra indikerar inte på något vis att hon skulle vara påverkad. Frågan är om man kan avvakta till imorgon tills min vet kommer tillbaka eller om jag skall köra in och sätta mig på akuttid på djursjukhuset flera mil bort ?