Skada på gaffelbandsfästena

Spring17

Trådstartare
Hej! Letar för fullt efter en ny häst och har kollat på en jag tyckte kändes väldigt bra!
Den här dock för 2.5 år sen haft ansträngning/Lätt skada på gaffelbandsfästena i bak. Har kollat 2 gånger efter och inte vart något problem.
Hur vanligt är det att problemen kommer tbx?
Är det någon som haft häst med liknande historik som inte har fått tbx skadorna?
Försökt att söka efter info och även pratat med veterinär men verkar svårt att få några riktiga besked:idea:
Inga reservationer på försäkringen

Vi har en skolhäst som skadade gaffelbandet bak. Vilade 8 mån, sen igångsättning under förra höst/vinter och gick sen in i verksamheten igen successivt. Har gått "fullt" denna termin och håller fortfarande ihop och är fräsch.

Håller med Marvin. Är den i full kondition och har varit ett tag så skulle jag inte oroa mig.
Den har varit igång ordentligt sen april (4-5 gånger i veckan) innan dess 2-4 g0nger i vecka då hon inte varit prioriterar. Hoppad varje vecka lägre höjder sen i juni

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
18 19 20
Svar
397
· Visningar
34 942
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 933
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar