Skada Gaffelband Hjälp!!

Emmi23

Trådstartare
Hej,

Jag har sökt information om när det laterala gaffelbandsinfästet är avslitet.

Jag hittar endast info om skador i själva gaffelbandet ( grenarna inflamationer osv. )
Så ville höra om någon här har någon erfarenhet om en sådan skada.

( Förtydligande svar från min veterinär )
I övre delen av gaffelbandet där det fäster in på skenbenet ser man att den yttre delen (laterala) har slitits loss från dess fäste på skenbenet samt en skada i gaffelbandet ca 2 cm nedåt.

Sv: Skada Gaffelband Hjälp!!

Jag svarar på mitt eget inlägg då det finns lite info om denna typ av skada så kan jag medela vad som har hänt i mitt fall.

Varit på vårat sista återbesök och det såg inte bra ut tillståndet oförändrat och hästen fortfarande halt.
I detta fall blev han tyvärr utdömd.

enda sättet för denna typ av skada att läka skulle ha varit en operation. Men tyvärr var hans tilstånd för illa för att operationen ens skulle hjälpa. så veterinären sa att operation är inget som rekommenderas pga hans tillstånd. Han skulle inte ens funka som sällskaps häst.

Detta var en skada som uppkom i hagen under sommarbetet, och varit väldigt diffus att förstå sig på.
Jag vet att jag inte kan göra mer utan har gjort allt i min makt för att få honom att bli bra. Men tyvärr räckte det inte till så nu väntar vi och på fredag sommnar han in , min bästa vän :(

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 280
Senast: Unhappy
·
Hästvård Hej! Behöver lite feedback från er med erfarenhet av detta. Torsd före midsommar hittade medryttaren vår häst med väldigt svullet...
Svar
9
· Visningar
4 426
Senast: NovaW
·
Hästvård Hej! Blev precis medlem här i all panik för jag behöver tips och råd från utomstående. Har hängt ihop med min varmblodstravare i 11...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: Aionee
·
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 512
Senast: Grannox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit