Ska ta B-licens nu!!

Mary91

Trådstartare
Hej, jag ska börja ta B-tränarlicens nu på Åby på måndag och undrar om det är svårt och om det är ngt man ska tänka på speciellt :)? Är det många av er som har B-licens för att få träna och köra travhäst?? ;)

Sv: Ska ta B-licens nu!!

Det är ganska många här som har amatörtränarlicensen. Lycka till, den är lätt att ta så det fixar du...

jag har tagit min b tränarlicens på Åby :) det var inte alls något svårt, jag tog ju den frö att jag skulel få ha mina egna hästar på min träningslista ist för att mamma skulle ha dom =)

lycka till ;)

jag har tagit min b tränarlicens på Åby :) det var inte alls något svårt, jag tog ju den frö att jag skulel få ha mina egna hästar på min träningslista ist för att mamma skulle ha dom =)

lycka till ;)

Okej, det ska bli roligt att ta den iaf :D :D

Ja jag har även jag gått i b-licens tankar.
Har varit spelare i många år och tänkte man skulle prova på att träna och köra nu.
Catch-driver är väl det som lockar egentligen, men misstänker att man ska börja med att ta b-licens, eller har jag fel?

Det är ju en början men det är kanske inte rätt väg för att bli catchdriver. I så fall är det bättre att ta körlicensen (2 olika licenser) komma in i ett stall där du får köra oerhört mycket lopp och jobba dig upp på det sättet. B-tränarlicensen ger dig inte möjligheterna att köra lopp utan att träna egenägda hästar. Går du från B-tränarlicensen och tar kusklicens, så får du fortfarande mestadels köra egenägda hästar. Tror det är lättare i så fall att ta anställning som lärling och gå den vägen...

Jag tror som Cambrie att det är snudd på omöjligt att gå via B-tränare till catch-driver...

De flesta lägger faktiskt löpkörningsplanerna på hyllan efter att ha gått B-kursen. Många lärlingar lägger ju också av efter ett par år för det är så himla tufft att ta sig till toppen och det krävs en talang som man inte vet om man har förrän man har licensen och det blir på riktigt.

Ja jag har även jag gått i b-licens tankar.
Har varit spelare i många år och tänkte man skulle prova på att träna och köra nu.
Catch-driver är väl det som lockar egentligen, men misstänker att man ska börja med att ta b-licens, eller har jag fel?

sådär gjorde ju Christian Månsson - skellefteå

sådär gjorde ju Christian Månsson - skellefteå

Men han är väl inte catch-driver just?

I så fall lär han få leva snålt... ;)

Det finns ju flera "stora" B-tränare som blivit proffstränare men jag vet ingen som blivit catch-driver...

På vår bana finns det nu minst 3 st. som gått från B till A och en eller två till är på G i dagarna. plus att några B-tränares "avkommor" är A-tränare nu (tror det är 3 st. där med :D )

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 050
Senast: Rosett
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka