Ska ställa ut!!

N

Nidorina

Äntligen blir det en SMF-marsvinsutställning i Norrbotten igen. Jag ska dit, och ställa 3 marsvin i rasklass, 2 av dem även som grupp, och ev de 3 plus en till i pet (om jag inte måste vara petdomare själv). Idag grovtrimmade jag Clara (marsvinet i min avatar). Hon har 2 cert och visst vore ett tredje kul, men man vågar ju knappt hoppas på såna framgångar. Ska hursomhelst bli jättekul :banana:
Den 10 april är det, men jag längtar redan!

Sv: Ska ställa ut!!

Åhå, kul! Lycka till!

Själv ska jag försöka ta mig ner till kallhäll den 9:e april. Tänkte ställa ut Cachen i standard och både Diva och Cachen i pet och agility :)

Kul med råttagility. Är också sugen på att åka till Kallhäll på SHF-utställning, men har inte tid och råd (sparar till längre semesterresa, men Luleå ska jag ta mig råd med).

Japp, skitkul är det :) Speciellt när man vinner utan träning och blir domarfavvo samtidigt *skryt skryt* Eller ja, råttan då :D

Gaah, SRS borde också ha utställningar högre upp. Men det är nästan aldrig.

Hm. Ungefär som när jag kom till en hopptävling med min kanin Sudden (hoppstam men aldrig tränad). Han skulle ställas ut, men inte hoppa. Hursomhelst så provade jag låta honom hoppa en bana. Han skuttade genom hela banan (låga hinder) utan att tveka eller riva. Är sugen på att hoppa med kanin igen, men tiden räcker inte till just nu.

Kaninhoppning verkar skitkul. Skulle vilja prova det jag, men misstänkt allergi tar emot... :/

Ja, jag är ju också numera höallergiker och har ju lagt ner min marsvinsuppfödning av den orsaken (har dock en hona, med kull, och en till hona som jag VILL ha kvar!!) och kaninuppfödningen ska gå samma väg...ska bara behålla 2 kelniner (min utomhusbur har två fack, så jag hoppas på att kunna behålla två. Inomhus är det MYCKET jobbigt, men ska kämpa till sommaren för att det är ju lättare att omplacera då).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka