Sjukdomsdrabbad hund

_moa_

Trådstartare
Är det någon mer än jag som har en hund med klippkort på ett djursjukhus?
Våran hund var inne i måndags och tog bort stygn från en operation och tog en odling på öronen då hon har någon konstig grej där i.

Fick med en kopia på journalen hem. Sedan 1999-12-22 så har våran hund varit inne 24 gånger (då räknar jag inte med vaccinationerna). Känns som att vi inte gör annat än är där väldigt ofta;) Och nu äter hon sin 4 antibiotika kur sedan höstas...

Det måste väl finnas fler stamkunder på djursjukhusen runt om i Sverige eller?

Sv: Sjukdomsdrabbad hund

Inte här i alla fall.. Mina hundar är oförskämt friska och tämligen skadefria :o :)

Rix, som är inne på sitt 10:e år nu, har varit hos veterinär en gång pga skada och det var som 8:åring när han blev påkörd av tåget.

Annars är det bara vaccinationer, ögonlysningar, hd-räntgen och patellaundersökningar vi åker till vet. för.
Småskador och lindriga sjukor som inte kräver vet.vård, förekommer ibland men inte ofta.

Rix, som är inne på sitt 10:e år nu, har varit hos veterinär en gång pga skada och det var som 8:åring när han blev påkörd av tåget.

Påkörd av tåget????:o

Den tråden om Rix minns jag! Följde den men tror inte jag gjorde något avtryck i den. Snacka om änglavakt han hade!

Min har också klippkort hos veterinären :crazy:. Från och med början på förra året har han blivit mycket bättre och ( peppar peppar) har inte varit på sjukhuset mer än en gång tror jag det är. Innan dess var vi där under ett år minst en gång i månaden med undersökningar, operation m.m. =(

Men det blev värt allt jobb för stackars vovven då han är bättre idag =)

Min tik hade det, tillslut behövde jag inte ens presentera mig. De hörde på rösten att det var jag. Fast egentligen var hon sällan speciellt sjuk
När jag fick henne så hade hon flera sårskador som behandlades med pencillin. Sen fick jag åka dit för vetrinärbesiktningar för föräkringbolag två gånger. Sen tre besök rörande parning. (vetbes för dispans, sen vaginalutstyk, sen ultraljud) sen åt hon en handske och fick buköppnas
Natriumwashouten tog flera månader och många,många besök att diagnosera som sedan löste sig med extra salt,bikarbonat, vattenransonering och bantningsförbud(!) Då hade hon genomgått varenda tänkbar undersökning.

Sen åkte hon på juverinflamtion pga mjölkproduktoon som visade sig bero cancer och fick operaras och det krävdes ett par återbesök och sen fick hon juverinflammation på andra raden.
Ett par månader senare avlivades hon, efter ett hastig sjukdomsförlopp. Någon obduktion gjordes dock inte.

Enda egentliga sjukdomen var alltså cancer. Juverinflamtionerna var i en bieffekt av dem, och natriumwashout var mineralbrist orsakad av okynnesdrickande. Under hela tiden var hon dock pigg och det var ett helsike att hålla henne konvelacent.

Men trots försäkring var hon ohygglig,ohyggligt dyr. Speciellt när vi bodde i en annan kommun och fick ta ledigt från jobb eftersom det var ett heldagsprojekt att åka till vår vet. Brukade kosta minst 200kr bara i busskostnader.

Rottweilern blir 8 i år och har i krävt mkt lite i vetvård.

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 827
Senast: Viva
·
Hundhälsa Patellaluxation operation blivit sämre !!! Hej snälla behöver hjälp!! Just operera min hund för patella . Vi skött rehab exemplariskt...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: tanten
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 079
Senast: Lime
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 039
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit