sjuka barn

nevin

Trådstartare
Tror ni att vi är på tursidan här då? Ludvig har varit dålig i helgen och på läkarbesöket igår konstaterades ljud i ena lungan. För låg sänka, bara 23, för att vara lunginflammation, men det kunde bero på att vi kollar för tidigt i sjukdomsförloppet enligt läkaren. Antibiotika ska ätas 3 gånger om dagen, 7 dagar - yey! Killen VÄGRAR all medicin, den får jag utsprutad i mitt ansikte, eller annat valfritt mål om det finns tillgängligt...

Daniel har feber och utslag på hela kroppen, inte 3dagars. Eventuellt kan det visst vara femte sjukan eller ------------ yey! Scharlakansfeber, halsodling ska tas idag. Penicillin till nästa kille som inte heller diggar mediciner alls.....

Och som om det inte räcker till, så har jag ont i halsen, och feber! Fan, jag hatar att vara sjuk, och ensam hemma med två sjuka barn ovanpå det känns lite övermäktigt......

Vad säger ni? Några tips på saker man kan roa sig mig, så dagarna går? Och tips på medicingivor, som gör att det går lätt och inte är helt hemskt?

Sv: sjuka barn

Mina barn har aldrig ätit penicillin men hos oss har det fungerat bra med hostmedicin. Där gillar de "Quilla" (="godismedicin" som de säger) så det fungerar att ta en klunk av den "dåliga" och snabbt en klunk Quilla. Jag tror jag skulle få i dem det mesta bara de fick smaka Quilla efteråt!:D

Quilla fick jag över hela mig igår, men som väl är funkar den här medicinen än så länge, bara 6 dagar kvar!

stackars dej och dina barn! hoppas ni blir friska snart.

nar jag var liten älskade jag is, så mamma la en isbit i ett glas med medicinen och så slurkaee jag i mig alltihop. medicinen smakar mycket mindre nar den är isig. Funkar det inte att muta med något alls?

De äter inget, dricker bara vatten, så L börjar bli tunn nu... Inte ens glass går ner. Igår handlade jag choklad, och de åt inte ens det.....

Men idag är iallafall L feberfri, så jag hoppas medicinen funkar och han får lite aptit igen. D har ganska mycket feber men är iallafall inte så nersatt mentalt, så han går att muta i lite mat ibland.

Kåvepenin antar jag?
Det kan få den mest medgörliga unge rabiat.
Min första tvingade jag i Kåvepenin med den påföljden att hon vägrade allt i medicinväg.
Nr 2 och 3 hade en mamma med mer skinn på näsan, skriv ut något annat eller inte alls!
Är det små barn fanns det åtminstone förr antibiotika på suppar, väldigt praktiskt!

Nej, jag sade ifrån att K tar vi inte ut. Har tvingat ett barn en gång att ta skiten, och vägrar göra det igen. Jag skulle absolut inte vilja ha det själv, så det ger jag inte mina barn. Vi fick Amixicillin eller nåt åt det hållet... det går superbra, ikväll svalde han det utan att ens testa att få slippa :bump:

Nu ikväll åt de dessutom mat!! Båda åt så det rök om dem och D kräktes efteråt för det blev överfullt!

När läkaren ringde i morse var han fortfarande osäker på vad det är som gör L sjuk, men eftersom han nu är feberfri och med i gänget igen så ska vi fortsätta med medicinen och hålla tummarna för att vad det nu är slås ut.

Nu är L frisk, sista dosen antibiotika idag, han mår toppen och är som ett kvicksilver!

Men, D är sjuk, troligen öroninflammation, så vi är på väg till läkaren, för tredje gången på en vecka.......

Liknande trådar

Småbarn Tänkte se om den allvetande och hjälpande buke kan ha några bra tips angående killens sjuka dotter..ni som har egna barn har ju vart med...
Svar
6
· Visningar
1 230
Senast: jerseyko
·
  • Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 547
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka