D

Donalds

Har en hamster som har fått en kal fläck på magen, eller jag vet inte om det är en sårskorpa kanske, den är i vilket fall gul, som om det vore insmord i urin.. inte alls trevligt och jag har lite svårt att titta närmare på den då min hamster verkar ogilla det. Sen har en klo som är brun inuti eller ja den är lite tjockare än de andra och är helt brun. sen tror jag att han gått ner i vikt också han ser mycket smalare ut men det kanske beror på att jag tittar som om han vore juk nu.. någon som vet vad det kan vara??? han är bara 1 1/2 år.
:bow:sam för svar

jag tycker du borde gå till en veterinär eller åtminstone prata med en

du vill väl inte att din hamster ska dö???

Nej, det är klart attt jag inte vill att den ska dö!!!! Men mamma ringde vet. och det finns ingen tid förns om två veckor.. Så jag har bokat tid men det är så långt tills dess... mycket kan hända :(

hamstrar brukar få kala fläckar med åldern och magra.. det har mina fått men ingen har haft en gul fläck som du pratar om.. lycka till iaf

okej okej ta det lugnt beskriv den gula fläcken lite mera nogrannt

Det låter som om det gula är sekret från körteln som hamstrar har på magen. Ibland får de lite överproduktion i körteln och då kan det bli lite gult och smetigt.
Det är dock bra att du går till veterinären utifall att han har blivit inflammerad i körteln.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 906
Senast: Lingon
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 815
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama