Sjuk vid dop.

astronaut

Trådstartare
Det är nu sagt att systersonens lugnor inte är bra, de kan inte bli sämre men de kan inte bli bättre (de är inte färdigutvecklade).

Iom det så är han infektionskänslig och syrran sa att han skulle kunna dö av en vanlig förkylning (kanske lite överdrivet, tror jag, men jag förstår deras oro samt att de vill ha den säkerhet att ingen ska smitta ludde).

Jag ska bli fadder åt Ludde och skulle jag bli sjuk så varken får eller vill jag stå där framme i kyrkan hållandes i han då. Jag vill inte smitta honom.

Hur funkar det vid dopet då? Kan jag, som då kommer sitta med de övriga och någon annan håller honom, fortf. vara fadder eller är det mission impossible?

Någon som vet? :confused:

Sv: Sjuk vid dop.

Det går alldeles utmärkt, en fadder behöver inte hålla barnet, det kan föräldrarna göra.
Det är bara att prata med prästen så kommer ni överens om hur ni vill göra.

En av våra barns kusiner har en fadder som inte ens var med på dopet - sin faster som bor i Florida... Det går utmärkt det också.

Inga problem. Min syster och hennes sambo är faddrar åt båda mina barn, och de var inte närvarande öht vid andra dotterns dop. :) (pga att jag min klant bokade dopet till den enda helg de absolut inte kunde komma ifrån :angel:)

Måste bara fråga!! Kommer aldrig hans lungor att bli bättre?? Du behöver absolut inte svara blev bara nyfiken när du skrev att de inte kunde bli bättre eller är det bara nu?

Måste bara fråga!! Kommer aldrig hans lungor att bli bättre?? Du behöver absolut inte svara blev bara nyfiken när du skrev att de inte kunde bli bättre eller är det bara nu?

Fick det förklarat att de kommer inte bli någon förbättring gällande hans lungor. Det var vad luddes läkare sa till syrran.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu har ena syrrans son dratt sig på bronkit och ett rs-virus (vad det nu är, för lat för att googla). Jag har undvikit O flera...
Svar
9
· Visningar
1 981
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama