Sjuk kanin?

M

Moej

En av mina två kaniner har blivit så mager. Hon är 10 år och nästan bara skinn och ben. Hon äter och så, så vad kan det då vara?

Sv: Sjuk kanin?

Fluglarver, mask eller kanske dåliga tänder?

bästa är att ta sitt djur till vet.!
Det kan vara vad som helst..
Det kan vara nåt som ovanstående säger, det kan även vara nån sjukdom, brist på nåt osv.
Ta kaninen till vet. först.
Har du kollat i kaninens mun?
Om kaninen lidit av kalkbrist nån gång i livet, får de ofttast dåliga tänder, som slobbers fast de syns rätt bra.

Om det är mask blir magen rätt uppsvälld och ovanligt mjuk om det är fluglarver (fast iof finns det inga fluglarver nu skulle jag tro)

Det kan vara cancer som stjäl mkt energi. Känn om du kan känna ngn onormal utfyllnad i buken.

Ålderdom skulle nog jag säga. Men ta den till en veterinär så får de avgöra saken. Det kan vra en massa saker.
10år? vad är det för super kanin ras du har?

Min dvärg kanin blev 12 år.
Så visst händer det att dom blir riktigt gamla.

Liknande trådar

Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
897
Senast: vinkelina
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: Efwa
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 963
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 845
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar