Sitter det rätt?

Heulwen

Trådstartare
Ja, jag vet att det finns femtioelva trådar med samma ämne, men jag har kollat på olika bilder här i trådarna och får ändå inte någon riktig klarhet i hur det ska sitta optimalt.
Nu sitter det så att jag får in två fingrar mellan kedjan eller nosremmen.
Skänklarna kan inte vinklas mer än 45 grader. Faktiskt kan de inte vinklas mer än 90 (vågrätt) just nu.. Ska det vara så?
Frågan är; bör jag sätta det lite längre ner kanske?

hackamore1.jpg

hackamore.jpg

Sv: Sitter det rätt?

ha som det är eller ett hål HÖGRE (vill se bättre bild från sidan för att säga bättre)

detta får jag inte ihop
"Skänklarna kan inte vinklas mer än 45 grader. Faktiskt kan de inte vinklas mer än 90 (vågrätt) just nu"

det ska inte gå att dra en grad längre bak än 45 så vad har 90 grader med hur det sitter nu att göra?

jag ska ta bilder nån gång på mitt hack när det sitter rätt o fel.. behöver bara en som fotar

Okej, jag menar så att skänklarna inte kan vinklas bakåt mer än att de ligger vågrätt ut från hacket (90), men det kanske inte är någon nödvändighet att jag inte kan vinkla dem till upp emot 45 grader?

om det va min häst så skulle jag länga det ngt hål på "framsidan" av hacket om det går?

Jag tycker du kan höja det ett hål och länga själva nosdelen ett eller två hål också (och då spänna kedjan hårdare så att vinkeln blir 45 grader precis som innan).

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 484
Senast: valy
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 846
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 838
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025