sitsstorlek Santa Cruz Arthur vs Leopold

Toramora

Trådstartare
Hej!

Ser mig omkring efter en ny sadel, har just nu en santa cruz arthur 17,5" men den känns lite i minsta laget. Så min undran är om Leopolden 18" skulle funka (rumpmässigt :D) eller om den är djupare och därav upplevs mindre?
Nån som förstår mitt snurriga resonemang?

Kan väl passa på att fråga om nån vet hur pass lika de är i passformen? Tänkte ta hem en och testa men det är kanske inte värt det?:confused:

Tacksam för svar

Sv: sitsstorlek Santa Cruz Arthur vs Leopold

Leopolden i 18" är helt enorm. Både i sitsen och att det är en väldigt lång sadel. Jag som i normala fall rider i 17" sadlar kände mig miniliten och kasade runt som jag vet inte vad. Har tyvärr ingen koll på SC Arthur då jag aldrig ridit i en sån men känns inte sannolikt att den skulle vara speciellt mycket generösare.

Tack för svar!

Jag har ju "bara" strl 40 så någon gigant är jag inte direkt. Tycker inte jag i varje fall :)
Längden på sadeln tordes inte vara något bekymmer då hon är lång.

Min häst som idag har en SC Arthur deluxe kunde inte ha en SC Leopold vid utprovningen. De är väldigt olika i utformning.

Liknande trådar

Utrustning SJÄLVKLART ska vi prova sadel noga om/när det blir aktuellt med nyköp och kommer naturligtvis inte att köpa nåt baserat på att nån...
Svar
0
· Visningar
571
Utrustning Hej, jag har en häst med väldigt rak rygg, stora bogblad vilket resulterar till sadelläge långt bak samt något takformad. Rider idag i...
Svar
1
· Visningar
2 656
Senast: Långnos
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Arthur de lux till min kuse. Köpte den då jag från flera håll fick höra att den skulle vara byggd på samma bom...
Svar
4
· Visningar
3 013
Senast: Liten
·
Utrustning Hej, Jag behöver en ny dressyrsadel åt min häst. Har blivit intresserad av Santa Cruz. Naturligtvis skall sadeln passas in, men är...
2
Svar
25
· Visningar
11 432
Senast: Granetta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar