Sista andetaget

Miks

Trådstartare
Sitter bredvid min döende farfar. Livet ställs på sin spets och tiden går för fort samtidigt som det sniglar sig fram. Man blir lite knäpp av att sitta bredvid i flera dagar och räkna andetag och lyssna på medicinpumpar som piper.

Nu är det nära och tankarna flyger. Är det sista andetaget en inandning eller utandning?

Mvh Miks

Satt bredvid min far för över 12 år sedan, det enda jag kommer ihåg är att han lyfte överkroppen och tittade på mamma som satt på andra sidan sängen och när han sjönk ner igen visste jag att slutet hade kommit
Misstänker att sista var utandning

Och nu dog farfar precis :cry: Typ 6 minuter efter mitt inlägg.

Sitter och väntar på asih och min faster.

Lite i chock men ändå ok. Tror jag...

Det var en inandning.

Mvh Miks

eusa_boohoo.gif

Beklagar verkligen @Miks :cry:
Även jag har varit i din sits, med mamma...hon avled nedsövd och led aldrig.
Bara slutade snarka liksom.

Ta hand om dig på bästa sätt :heart
Måste ha varit tryggt för honom att ha dig där :heart:heart:heart

Åh jag har varit exakt i den situationen för drygt två år sen. Satt också bredvid.
:heart :heart :heart
Beklagar :heart
Beklagar :heart
Pappas sista andetag var en utandning, därefter var kroppen ett skal.
Tack!
Tack för att du delar med dej :heart
Satt bredvid min far för över 12 år sedan, det enda jag kommer ihåg är att han lyfte överkroppen och tittade på mamma som satt på andra sidan sängen och när han sjönk ner igen visste jag att slutet hade kommit
Misstänker att sista var utandning
Vilken trygghet för honom att se din mamma där :heart
Beklagar @Miks :(:heart Hoppas ändå att du kan finna tröst i att du fick vara med honom ända till slutet.
Tack :heart Jo det gör jag även om det var svårt.
Tack:heart
Beklagar förlusten @Miks :heart
Beklagar så din förlust:heart Vad skönt att du fanns där för honom
Tack:heart Ja det känns bra!
Beklagar förlusten.
Tack för trudelutten :heart
Beklagar sorgen :heart
Beklagar verkligen @Miks :cry:
Även jag har varit i din sits, med mamma...hon avled nedsövd och led aldrig.
Bara slutade snarka liksom.

Ta hand om dig på bästa sätt :heart
Måste ha varit tryggt för honom att ha dig där :heart:heart:heart
Åh beklagar!
Och tack :heart

Mvh Miks

Vad gulliga ni är allihop! Ni är ju för fantastiska :heart

Det här måste varit den konstigaste tråden ever. Inte fanken trodde jag att farfar skulle dö bara minuter efter att jag postade tråden. Jag satt där vid sidan och kände mig nog rätt så ensam. Med mina tankar och hans andetag. Förberedd men inte alls beredd.

Allt kändes helt surrealistiskt. Att ringa ASIH och berätta att "jag tror han dog precis" och därefter ringa min faster som bara skulle hem och duscha och äta efter en orolig natt med vak. Ingen av oss var beredda på att jag skulle vara där själv när det hände.

Det hela var (för honom) väldigt lugnt och stillsamt. Så fint det kan vara på något märkligt vis. Ingen ångest, ingen smärta, bara stillsamt.

Sov gott farfar :heart

Mvh Miks

Vad gulliga ni är allihop! Ni är ju för fantastiska :heart

Det här måste varit den konstigaste tråden ever. Inte fanken trodde jag att farfar skulle dö bara minuter efter att jag postade tråden. Jag satt där vid sidan och kände mig nog rätt så ensam. Med mina tankar och hans andetag. Förberedd men inte alls beredd.

Allt kändes helt surrealistiskt. Att ringa ASIH och berätta att "jag tror han dog precis" och därefter ringa min faster som bara skulle hem och duscha och äta efter en orolig natt med vak. Ingen av oss var beredda på att jag skulle vara där själv när det hände.

Det hela var (för honom) väldigt lugnt och stillsamt. Så fint det kan vara på något märkligt vis. Ingen ångest, ingen smärta, bara stillsamt.

Sov gott farfar :heart

Mvh Miks

Jag var så oändligt tacksam att asih var hos oss just då min pappa dog, för det där samtalet hade jag gruvat mig så otroligt för. Hoppas att ni fick bra stöd av dem.

Vad skönt att det blev ett så stillsamt farväl ändå. Trots all sorg så måste jag säga att jag nu är mycket mindre rädd för att dö. Visst led han innan, men själva dödsögonblicket var inte traumatiskt alls. :heart

Liknande trådar

N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 367
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar