Sir Donnerhall II tas ur avel

Sv: Sir Donnerhall II tas ur avel

Tråkigt för de som börjat betäcka med honom.
 
Senast ändrad:
Sv: Sir Donnerhall II tas ur avel

Jag funderar på vad de menar med alternativa hingstar, vilka är det som de kan välja på, någon som vet? Även om han han inte är min smak så är det ju faktiskt en ganska unik hingst med en rörelsemekanik som inte återfinns i vilken hingst som helst och det borde ju vara hans lealöshet ;) som är intressant. Bara nyfiken :p måste vara en liten nöt att knäcka.
 
Sv: Sir Donnerhall II tas ur avel

Jag tror att de menar att de får byta till en annan hingst ur Waldhofs hingstprogram, det brukar vara så det fungerar när en hingst dör/tas ur avel. Där finns ju Sezuan, Edison O, Floricello och Heslegård's Rubin, så han är inte ensam om att vara spektakulär.
 
Sv: Sir Donnerhall II tas ur avel

Fast den har jag bara sett honom visa upp riden, inte visad för hand.
 
Sv: Sir Donnerhall II tas ur avel

Jag vet inte, tänkte att de kanske hade ett samarbete med hingstägaren eftersom att han var med vid start.

Blir rätt trött på hingsthållare att de inte uppdaterar infon om hingstarna. Både Lucky Point dom har dött och Sir Donnerhall II har kvar sina gamla språngrullor. Så svårt är det inte att ändra infon på språngrulla ELLER sin hemsida. Liksom Rubin som tydligen skulle stå på naturligt. :mad: ska man behöva va facebook för att få infon?
 
Sv: Sir Donnerhall II tas ur avel

Knappt att infon ens kommer ut på fejan ibland heller. Håller med om att hingstägarna är usla på uppdateringar. Så himla svårt kan det inte vara. Och det finns ju väldigt bra exempel på hingstägare som klarar det alldeles utmärkt dessutom, så det är ju inte omöjligt...
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 959
Senast: Migo
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
  • Artikel
Hästnyheter Iowa 960 har lämnat jordelivet. Under sin karriär vann han prestigefyllda Sires of the World med Emma Wester och blev far till...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
16 955

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp