Simlångsritten

T

Team J H

Snart dax för Simlångsritten och SM för seniorer! Nytt för i år är att tävlingsplatsen är flyttad till den stora ängen där hästsläpen brukar stå parkerade, ska på det här visset bli bättre "hinknisse" parkering(och jag slipper tillbringa halva dagen med att jaga felparkerade bilar)
Har blivit en del ban förändrinar pga flytten, framför allt för SM klassen som kommer att få en mycket"snällare" bana i år, en helt ny slinga och så mindre backar! Har beställt lagom med sol o värme också!/jessica

Sv: Simlångsritten

Låter jättebra Jessica! Inte för att jag skall rida SM klassen men är anmäld till en annan av klasserna och jag ville just ha lagom med sol och vind:p
Nej skämt åsido så förstår jag att det blir svårt att hålla rätt på alla bilar däruppe i och med att det gärna blir trångt på väg ut och in med groom bilar under dagen.
Ser fram emot tävlingen då Simlångsritten är en av mina absoluta favvo-ritter.Hoppas ni inte plockat bort alla backar bara.

SM klassen är sponsrad med 5000kr till segraren och 2000kr till bästa svenskfödda arabs uppfödare av SAHF!

Jag tar tillbaka det där. Vi böjde hästen idag och då var han halt.
Tror mamma borde sluta kalla mig för paranoid när det gäller hästarna och ifall de är frächa eller ej.
TYVÄRR så har jag hitils haft rätt varge gång... :cry:

/Linnea

Känner med dig. Ibland känns det som om hästar bara är till för att stå i hagen och vara vackra.

Hälsning Maja

Vad tråkigt Linnea! Är bägge hästarna dåliga?
Kan säga att det där med att ens omgivning tror att man är paranoid är nog vanligare än man tror. Jag tycker alla mina distansbekanta har haft samma uppfattning.
" är det inte som du inbillar dej då?" har man ju hört en del gånger genom åren! Både hemma och bland bekanta!
Hoppas det inte är något allvarligt och ni snart är igång igen!

Maja

Tack.
Visst käns det så ibland. Men det är inte als lika kul att titta på dem när dom går där i hagen som det är att få rida distans.

Gizoba

Det tråkiga är ju att jag inte är paranoid när det kommer till hältor. Det skulle vara SÅ skönt att alltid ha fel i sådana här situationer.

Första 7 åren som hästägare behövde jag inte besöka klinik en enda gång! Men de senaste 3 åren har jag varit inne 13 gånger.

Den ena var på klinik idag och den andra ska in på måndag... Så nu har jag två 7åringar och kan inte ens ge mig ut och skritta en halvtimma... :cry:

Som jag sa efter Björkviksritten. "Så då var årets godkända ritt avklarad" Men hon som jag sa så till tyckte visst att jag var lite dum då. :angel:
Närkingen kommer väl fram allt för bra i vissa situationer. "Det går aaalrii".
Hoppas hoppas hoppas bara jag har fel beträffande den andra.

Men å andra sidan så är säsongen inte över än. Så man vet aaalrii. Jag kanske dyker upp på nån ritt på en stor mörk arab med bred bläs.

/Linnea

Fasen också Linnea, att bröderna aaalri kan träffas. Jättesynd om dig. Jag håller alla mina tummar på att det går fort att få bägge hästarna ut på spåret igen.
Skönt med ny startplats, lite äckligt med så brant nerför precis i början och halt i gräset brukar det vara. Min Raz passar alltid på med ett bock i det läget.
Till alla er andra vi syns där nere.
Lilian

Är Otto oxå halt? Vad är felet? Skriv & berätta om du vill delge. intresserad. / Linda (Uppfödaren)..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka