Simhallsrutiner för barnfamilj?

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jossan

Har lite planer på att åka till simhallen hela familjen nästa vecka (dvs jag, sambon, 6 veckors-pojken och 2,5-års flickan).

Men då dök lite frågor upp:

-Har inte varit på efterkontroll än, ska dit i slutet av januari. Men det har alltså gått 6 veckor nu, är det ok att bada med tanke på infektionsrisken?

-Hur i hela friden gör man med lillbäbis? Han älskar att bada, kan han bada i den minsta bassängen? Är den tillräckligt varmt?Och han är ju inte vidare rumsren än... :angel: Hur gör man??

-Har funderat på babysim. Samma där, hygienrutiner? När börjar man? Är det dyrt? Roligt? Erfarenheter, tack! :d



Tack på förhand!



/Jossan
 
Sv: Simhallsrutiner för barnfamilj?

Om du inte blöder längre kan du bada. Till lillkillen finns speciella simbyxor som fungerar som en blöja, dessa ska man ha på dem, krav på babysimmet också. Pool temperaturen ska du fråga om på badhuset, det skiljer sig på olika ställen. På babysimmet får du börja så fort de "tappat" naveln.

Ha det så roligt :bump: !!
 
Sv: Simhallsrutiner för barnfamilj?

ska lillbäbisen bada så bör det vara runt 32 grader ungefär. Är det under 30 grader är det nästan garanterat för kallt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 187
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 051
Senast: paradiset
·
Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 760
Senast: FridaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp