Silvergulbrun??

M

malosan

Har precis fått ett litet stoföl till världen, och hoppas ngn har lust att hjälpa med färgen... Mamman är gulsvart och pappan är Svadilfari f. Knutshyttan. Har förstått att han mest troligen är silvergulbrun.
Fölis är "älggrå", dvs grå med lite brun anstrykning. Hon är kritvit på sina ögonfransar, hakskägg, mage och ben. Hon har "rosa eyeliner" och har blå ögon. Manen är silvergrå, ngt ljusare än övriga kroppen. Ngn som har ngn idé? Jag förmodar att hon blir silvergulbrun som pappan, och att silverfärgen successivt kommer släckas av det gula.

Sv: Silvergulbrun??

Ja, massor av bilder vill vi se. Så här blev min lilla som diskuteras i ovan nämnda tråd. Helt klart en silverhäst, men vilken? Färgförslag, någon? Pappa är silverbruna Loftur, mamma Ára från Grönlund e. Svalur. Hon föddes i dag på eftermiddagen...
picture.aspx
picture.aspx
picture.aspx

Hon är jättefin men färgen förbryllar mig lite. Hon är ljusgrå men går i brunbeige på huvud och rygg. Ligger fler bilder på hemsidan. Klurar på om hon ska bli silvergulbrun trots allt eller "bara" silversvart. Hon har idag blivit döpt till Kría från Alverliden.

Jobbig med färger:rofl:
Undra vid vilken ålder man ser man ser vilken färg det blir, man vill ju veta.
Jag kollade nere i manen på min lilla, snart 2 månader, och hennes man är riktigt stålgrå.

Jag har också problem att färgbestämma mitt nyaste föl. Han ser aprikosfärgad ut! Svart eyeliner, eller sminkad runt ögonen, vita ögonfransar, randiga hovar som är ganska mörka, men tydliga ränder. Man o svans är samma färg som kroppen, tydlig ål... Mamman är silvermusblackskäck och pappan är silversvart. Vad tror ni?
080713-aalsvans.jpg

080713-huvudbild1.jpg

080713-sova.jpg

Jag vet inte hur tydlig ålen är på blackföl men om jag jämför ålen på din fölis med mitt eget så tycker jag inte det är så stor skillnad. Min fölis blir antingen silversvart eller silvergulsvart.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka