Silage-säsong

K

kickapoo

Hur länge törs man vänta med att köpa hem silage? Jag vet att det är svårt att veta, men jag vill bara höra era erfarenheter. Vi brukar alltid beställa på försommaren och få hem till hösten. I år har vi kvar så att vi klarar oss till december ungefär. Frågan är om man törs vänta med att beställa? Vi kan nämligen inte riktigt bestämma vad vi ska ha.....Och vet inte riktigt hur mycket det kommer att gå åt (hästarna ska få fri tillgång för första året). Man kan ju se annonser på fjolårsbalar nu, då borde det väl finnas kvar av årets skörd ett halvår till? Vad tror ni? Jag vet att det är vilda spekulationer, men jag har ingen aning så hjälp mig ni som har lite koll.
Tack på förhand!
 
Sv: Silage-säsong

Ett litet tillägg: Även hö är av intresse, allt är beroende på kvalitet och pris.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 950
Senast: Twirro
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 399
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 371
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp