Sidorna snabbare nu?

I natt gjordes en uppdatering av servern, framförallt handlade det om att peta in mer minne.

Det jag sett hittills, framförallt när det gäller belastning av servern, så verkar belastningen ha minskat med mer än hälften.

Skriv gärna in här om ni drabbas av några problem, ex.vis blanka sidor, databas-fel eller andra konstigheter.
Skriv bara om det som händer från och med nu, de gamla problemen är förhoppningsvis, just gamla.

Om ni märker av att det går fortare är ni också välkomna att skriva ;)

Jag kommer troligen försöka göra lite andra småändringar på servern under den kommande veckan som kanske kan snabba upp den ytterligare lite till.

Ange gärna så exakt klockslag som möjligt för när ni märkt problem, då kan jag lättare se samband och kanske hitta problemet eller komma underfund med att det skedde precis när jag gjorde något med servern.

Tack för er hjälp och ert stöd :)

Sv: Sidorna snabbare nu?

Idag vid 10 tiden kom meddellandet "servern på bukefalos svarar inte" upp flera gånger men nu verkar det ju funka igen! ;)

Vad är det för prestanda i servern? Vad kostar en sådan?

Precis nu fungerade det inte men nu fungerar det igen. Generellt sätt är det bättre men ibland knorrar det...

Precis nu fungerade det inte men nu fungerar det igen. Generellt sätt är det bättre men ibland knorrar det...

Håller med.

sidan blir bara helt grön ibland, står "klar" där nere, och sidan är färdigladdad, men är som sagt bara grön.
Uppdaterar man blir det "sidan kan inte visas".
Går man bakåt, å sen klickar på länken/tråden man ville till så funkar det, (bättre).
Men det är ju inte supersnabbt... Utan så där lite halv.

*kl*

Jag får fram nån konstig inloggningsgrej till nån blogg då och då. Mysko.

aha, okej.. typ swish.blogg.se eller nåt sånt? För det är det för mig..

Japp, det är detta inlägget som orsakar rutan: länk

Personen som skrivit inlägget har lagt ut en bild från sin privata blogg, och den syns inte eftersom bloggen inte är public. Det syns bara en ruta med kryss, och inloggningsrutan kommer då upp.

Det man kan göra då, är att man rapporterar hennes/hans inlägg med den lilla triangeln och ber moderator ta bort länken i inlägget. Då försvinner problemet med inloggningsrutan. :)

aha, men den kommer upp i fler än den tråden, är det samma sak då?

Jag har gjort en säkning efter just adressen till den bloggen och inte hittat den på några andra ställen.
Det kan dock finnas andra sösenordskyddade bilder som lagts in på andra platser. Använd gärna triangeln och rapportera dem.
Bäst är förståss om folk inte lägger in sådana alls ;)

Om du klickar på nya inlägg, vilket var vad jag anade att du gjorde, så behöver du inte klicka på nya inlägg igen och igen.

Du klickar en gång, sedan använder du back-knappen på din webbläsare eller din mus.
Det går då betydligt fortare för dig att beta av nya trådar. För alla oss andra går servern fortare.

När du betat av de du vill under Nya inlägg, kan du klicka på Nya inlägg en gång till för att se om det tillkommit några nya.

Tyvärr tror jag att det är ganska många som gör som du har gjort.

Ingen har skrivit att de har haft problem med "too many connections", återkom gärna med om ni haft det om så bara en gång de senaste dagarna.

Igår kväll var det "lite" problem, vit sida som kom upp men det stod att sidan var klar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den stora forumuppdateringen är nu genomförd. Det mesta som skett är dock sådant som ni inte bör märka mycket av. Det handlar inte om så... 2
Svar
25
· Visningar
1 395
Senast: Migo
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
13 143
Senast: Nahar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
22 193
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 424
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka