parfymflaska
Trådstartare
Igår hade mitt vilddjur dragit av ena framskon ett kvarts varv, så att sidokappan gått in i lamellranden eller strax innanför. När jag fått av skon och spolat rent ordentligt var hälta och värme borta men hon hade ff förstärkt digital puls på det benet. Samma några timmar senare. Jag sköljde ur hålet med kutan jodopax och på ett bandage för att skydda mot smuts.
Om hon idag fortsatt är ohalt, kall och pulsen har lagt sig borde det väl bara va att slå på skon igen? Ev. verka upp hålet för självdränering (vilket givetvis min hovis får bedöma), eller kan man fylla det med något som skydd (Det kommer hamna under skon)?. Om det blir en hovböld av detta, hur snabbt märker man det? Något annat jag bör tänka på?
Om hon idag fortsatt är ohalt, kall och pulsen har lagt sig borde det väl bara va att slå på skon igen? Ev. verka upp hålet för självdränering (vilket givetvis min hovis får bedöma), eller kan man fylla det med något som skydd (Det kommer hamna under skon)?. Om det blir en hovböld av detta, hur snabbt märker man det? Något annat jag bör tänka på?