Sidepull på tävling?

Muninn

Trådstartare
Ngn som vet om man får lov att tävla på sidepull?
Det är ju iaf gjort för ridning, men eftersom det är till för western från början?

Tack!

Sv: Sidepull på tävling?

det är ju tillåtet att rida med hackamore och andra bettlösa variationer. Det står ju bara i fipo att man får använda sådant som lämpar sig för islandshästen och det gör ju sidepull

Sv: Sidepull på tävling?

Tidigare var inte sidepull tillåten på någon tävling, senare har jag hört att den har godkänts för tävling men inte fått det bekräftat. Vill du vara helt säker, maila Lena Lenartsson för bästa svar.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka