Yrja

Trådstartare
Detta har jag missat tidigare, är det folk här som "hittar" borttappade missar? *nyfiken*

Isf skulle jag gärna höra vad ni har att säga om vår Tyke. Vart finns han? Lever han? Vad hände?

Storingen på denna bild.
php6ietvh.jpg

Sv: Siare?

Näst in till identiska ju. :love:
Hoppas att du får någon klarhet i vad som hände med honom, hemskt att inte veta.

Ja, samma föräldrar men olika kullar. De enda i kullarna som blev grå faktiskt. :) De enda som inte blev sålda också.

Jo, jag ska inte säga för mkt. Men klart vi vill ha honom tillbaka om han finns nånstans därute.

Tack för ditt svar. :bow:

Jag vet två personer här som sysslar med djurkommunikation men tyvärr tror jag de är väldigt upptagna. Man vill ju inte anlita vilka som helst för det, men just dem här två har jag förtroende för även om jag inte anlitat dem själva.

Okej. Om de har mycket att göra kanske jag inte ska söka upp dem direkt utan hoppas att de, om de får tid, ser min tråd och har lust att hjälpa till. :) Jättetack för ditt svar!

Jisses, han ser ut precis som min måssekatt..eller snarare båda två gör det.. Fast det är inte eran storen, vår måsse är född i en laggård två kilometer härifrån och vi hämtade honom när han var ett år!

IMG_2083.jpg

IMG_2548.jpg

//millus=)

Vi tog en chansning förra vintern när våra hundar sprang till skogs, så vi ringde en "siare" nånstans i Norrland, Umeå lr Luleå tror jag.
Denne berättade att hundarna på Fredag kväll eller lördagmorgen (då skulle som varit borta i drygt en vecka), skulle springa fram till en man ute i skogen och "be denne om mat och vatten". Mannen skulle ha sett vår annons i tidingen och ringa oss, och vi skulle hämta hundarna i skogen ungefär en mil ifrån stället de försvann - stället dom skulle finnas på skulle det finnas hästar. Hundarna skulle må bra men vara uttorkade och svultna.

På fredag em ringer en man till pappa och säger att när han var ute och satte upp hagar till hästarna i skogshagen hade två utsvultna hundar kommit fram till honom. Han hade kännt igen hundarna från våran annons och ringt. Hundarna hade fått vatten och köttbullar av mannen. Vi hämtade dom i en by ungefär en mil ifrån stället de försvann.

Jag skulle säga att Give it a shot, PMa så kan jag ta reda på telefonnummret till denna siare.

Måste oxå berätta att pappas jobbarkompis tax försvann för ett par vintrar sen. Det var denne som tipsade om siaren, han hade ringt till siaren och frågat om hunden. Siaren hade berättat att hunden låg under en gran i snön, precis bredvid en skoterled ungefär tre mil från familjens gård.
Familjen åkte ut i skoterleden och hittade hunden under en gran, ungefär tre mil från gården.

Lycka till, hoppas du hittar din katt.

Oj vilken härlig katt! Lite finare päls än våra tycker jag dock, lite längre och mjukare. ;)

Hej!
Läste inlägget om hundarna som kommit tillrätta med hjälp av en siare. Min katt är borta sedan 8 dagar och jag gör vad som helst för att få tillbaka min älskling, som verkligen är mitt allt.
Finns det möjlighet att få ett telefon nummer till denna siare??

mvh/anna-karin.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
403
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
939
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama