SI-ledsproblem, någon som blivit bra?

linlar1

Trådstartare
Min häst har nyligen blivit sprutad i båda SI-leder med kortison. Med ultraljud har det konstaterats att hon har måttliga pålagringar ffa på vänster sida. Detta efter ett par år med diverse problem som vi inte har kunnat hitta en orsak till. Min första tanke när vetrinären hittade problemet i SI-lederna var "äntligen en orsak till problemen". Men nu när jag har sökt lite på nätet så verkar det som att nästa alla som har haft SI-leds problem har avlivats. Någon som känner en häst som blivit bra? Ge mig lite hopp!

Sv: SI-ledsproblem, någon som blivit bra?

Om pålagringarna sitter i SI-leden har jag svårt att tro att en kortisoninjektion ska ge så fantastiska resultat.
Jag känner till en häst som bedömts ha SI-ledsorsakade problem. Den var köpt för ca 90000kr som dressyrhäst. Den är nu triangelmärkt och går som promenadhäst. Verkar inte besvärad till vardags men får problem när det begärs mer samling. Problemen dök väl upp när de började med galoppombyten, om jag minns rätt.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: Castellini
·
Hästvård Min häst behandlades i januari 2020 för en mindre inflammation i SI-leden (det var otydligt om det fanns pålagringar) samt för...
Svar
2
· Visningar
1 257
Senast: Linda_A
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 801
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka