Show Blend från Dodson & Horell?

AthenaAvalon

Trådstartare
Min treåring får varje vår i samband med fällningen jättemycket mjäll i manen och ner på halsen. Det är inte löss och vi har provat med b-vitamin som ju är vanligt att använda under fällningsperioden men inget har hjälpt. Inget förutom Head & shoulders mjällshampoo ;) Dock vill jag bli av med den underliggande anledningen och inte bara symtomet så nu har jag köpt "Show Blend" för frisk hud och hårrem. Det är ett örttillskott från Dodson & Horell (som jag har goda erfarenheter av). Är det någon av er som använt Show Blend och isåfall, blev er/era hästar hjälpta?

Sv: Show Blend från Dodson & Horell?

Du menar alltså att du har badat hästen med mjällshampo? Och det funkade??

*nyfiken*

Jajemensan! När ingenting hjälper får man bli påhittig. Mjällschampoo fungerade bra, badade hela hästen två gånger. Men eftersom det är ett återkommande problem varje år just vid den här tiden så vill jag gärna se om jag kan åtgärda det innan det bryter ut, förebygga dvs. Så från och med imorgon äter han sitt nya örttillskott. Håller tummarna!

Är väldigt nyfiken på show blend också så jag skapar lite liv i tråden igen. Det som jag behöver med min polle är att få en kraftigare svans då den är otroligt tunn :cry: Kanske kan show blend hjälpa, erfarenheter? :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka