Shortchaps/stövlar för stora?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Poetry_princess
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 010
P

Poetry_princess

Var nyss inne på H**ks hemsida för att kolla på utbudet av shortchaps, eftersom jag behöver nya. Till min stora förtvivlan var inte ens den största storleken tillräckligt stort till mina breda vader...:cry:

Jag är normalt strl. 38-40, men jag har väldigt kraftiga vader vilket såklart vållar problem..:(

Vart hittar jag shortchaps gjorda för mig?

Sv: Shortchaps/stövlar för stora?

jag har jacssons i storlek L Wide fit tror jag de heter de enda som jag kunde hitta utan att få specialbeställa.
mina vader är ca 42cm runtom o 40 cm höga eller vad man skall säga

har samma problem, men lyckades klämma mig i ett par i mocka från h**ks... iof st large, så dom vart lite långa. Kollade hemsidan men dom fanns inte med där.... sorry!

Tycker Hööks shortchaps är stora i storlekarna, jag har S i de jag köpte sist! Brukar ha M annars.

Jag har alltid fått special beställa stövlar och chaps.
Kostar en slant extra, men det är värt vart enda öre!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 833
Senast: Squie
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 598
Senast: moonstruck
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns... 2
Svar
24
· Visningar
5 997
Senast: Lyckan i Halland
·
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 593
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Stora canvasburar
  • Kattbilder #10