Shoppingtime (och smakråd)

cactuspower

Trådstartare
Vill ha först lite smakråd om hur min häst ska vara klädd till tävling (hopp) . Hon är fux och här ser ni bild på hur hon ser ut. Jag har ett Globalschabrak som är olivgrönt med matchande huva och det kommer hon ha, men jag har funderat på att köpa ett till så man kan byta mellan klasserna om det är så. Har inget mer "snygg-schabrak" till hoppningen.
landoran.jpg

Så vad tycker ni för färg? Gärna märke och modell också. Får inte vara för dyrt, gärna runt max 200-300 kr. Men visst, alla förslag är välkomna.

Sedan ska jag fixa ett träns, helst tills nästa lördag då annars får hon tävla hoppning i dressyrtränset :P har huvudlag från M&N, tänkte köpa en svart pullarnosgrimma med tillhörande eller extra ludd till pullarnosgrimma, samt svarta gummityglar med stålspännen till. Sedan har jag tänkt ett speciellt pannband till det.. annars blir det ett till Henri de Rivel träns men aachenmodellen med mässingsspännen och även en lös pullarnosgrimma till det.

Vad tycker ni?

Ska köpa magplattegjord också, antingen blir det en GG från Hippson eller så blir det någon från Hästshoppen om de kan skicka fort.

Kommentera gärna färger, förslag på träns etc :) som ni tror hon skulle passa i . Tack på förhand :banana:

Sv: Shoppingtime (och smakråd)

Jag gillar mörkbrunt och creme på fuxar. Men det är förstås en smaksak. Naturnära färger över lag. Hoppas du hittar något fint!

Tack för svaret :) jag gillar också de färgerna, men kom på att jag kanske ska tillägga lite.. :) ryttaren Tror jag kommer ha marinblå eller svart kavaj på sig och vita ridbyxor, är lite rädd att det skär sig för mycket om man då har brunt schabrak, creme/beigt borde väll dock vara helt okej. Sadel och träns är svart. Tycker förövrigt hon passar bra i olivgröna set hon har nu men skulle vara roligt med ytterliggare en färg :D

Brunt eller marinblått tycker jag! BR har jättefina, mörkblå med vit kant och Beige med creme kant, 300 kr/st. Jag har själv marinblå kavaj och brukar matcha hejvilt med färger, det tänker man inte på så mycket om inte allt är perfekt i samma ton etc... :)

Tack för tipset om BR schabrak :bow: hade glömt bort dom ju. Vilken färg tycker ni då?

Lime
"Blue Ribbon"
"Tan"
"Tea"
"Terra"
Grå
Svart/grå
Marinblå/ljus creme
Brun/ljusblå
Grön/champagne
Vit
Beige
Ljus creme
Vinröd
Rökblå
Gammelrosa/grå
Olivgrön
Khaki
Turkos/blå
Tegel/mörkbrun
Hallonröd/creme

Sadel och träns är som sagt svarta, kan tillägga att skydden är bruna!

Det ser jättefint ut :) . Ska kolla, nu beställde jag ett extra vitt schabrak från Hippson med deras logga på, så nu har jag i alla fall två dugliga schabrak till tävlingen :p (det är ju inte jag ens som ska tävla men måste ju se till så hästen ser prydlig ut :angel: )

Vad är det för märke på ditt schabrak? :)

marint funkar ju till typ alla hästar! det är alltid snyggt :)
Lami-cell har jättesnygga schabrak, de är inte så dyra heller! finns luva till dem oxå

tack! :)

de är ett equiline, & dom är ju ganska dyra tyvärr..

grönt är ju jättefint på fuxar, och din ser ju ut atta ha en himla härlig röd färg, så det skulle nog bli snyggt. men inte typ militär- eller limegrönt, utan mer som gräs typ... hoppas du förstår hur jag menar!

Liknande trådar

Utrustning www.fotogalleriet.se/pic1769634 Jag ska köpa denna häst (om den går igenom besiktningen vill säga, hoppas!) Jag gillar inte tränset...
Svar
14
· Visningar
1 559
Senast: missen
·
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 213
P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så...
2
Svar
35
· Visningar
6 208
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar