Shit tzu - pälsvård!

Cinderella90

Trådstartare
hej, har en shit tzu hane, blir 2år i februari. renrasig men tyvär inte stamtavla.(pga pappan ej var reggad,).

Har en liten fråga till er som har shit tzu, vad använder ni för shampo, o balsam? jag hade behövt ngt bra som funkar oxå.

Undar även lite om pälsen, då vi har haft han trimmad lite. men vill nu att pälsen ska växa ut o ha den så. så jag undrar hur pälsen ska vara längst in(mot huden altså?). För jag hittade endast en sida där ja kund eläsa lite om det, o där står det att det ska vara mer som en matta? typ tjockare längst in. stämmer det verkeligen? Nån som har en bra hemsida/sida man kan kolla på.

Sv: Shit tzu - pälsvård!

Till vår Shih tzu så körde vi med ett shampo och balsam som vi köpte på ett hundtrim minns dock inte vad det hette men vi körde även med D101 och D102 på honom och det funkade helt okej, pälsen höll sig ren länge och luktade lagom mycket. Vår Shih var alltid nerklippt helt så tyvärr vet jag inte hur pälsen ska vara när de har lång päls.

Heej..

Mamma har 3 st shih-tzu...
& mammas hane hade vi långhårig när han ställdes ut..& han hade inte Mycket underull..Å i omdömmet han fick så stog det att han hade jätte bra päls kvalite..och han hade normalt in mot huden eller hur man ska förklara...
Vi hade promblem med och hitta BRA schampo till han..hans päls tovade å hade sig..men dom här stora flaskorna 101 & 102 (finns en massa olika nr) Minns ej vad dom hette mer..men dom funkar KANON på han...men nu är han kortklippt ..han trivs bäst i det ;)

& underullet är såå olika på shih-tzu...Mamma hade en annan shih-tzu förut å han hade FRUKTANSVÄRT mycket underull...nästan så de var jobbigt..så det är helt olika från shih-tzu till shih-tzu...

Jaja hoppas du förstår lite bättre :) hehe..
Men fråga om du inte fattar nått ja skrivit...

Mvh mia

D101 (shampo) och D102 (balsam) finns på Granngården =) Svart vita flaskor.

har letat efter schampot som ni skrev om, men hittar det inte. eller det finns inte här iaf.!
men köpte ett annat idag.
Det var för långhåriga hundar(speciellt) o det stog att det var naturlig minkolja i. tänkte jag skulle testa det.!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka