Shettisshoppens giggsele

F

Fjunet

Någon som har några kommentarer till den? Vad är det som skiljer en giggsele från övriga selar?

Sv: Shettisshoppens giggsele

Jag mailade förut och hon visste inte vart dom tillverkades. Hon tyckte det var kvalitet på lädret.
*Slänger in en fråga*
Hon säljer ju litet postkandar, var mer kan man hitta just sådant? Equilex har tror jag där var det ju dyrt. :crazy:

/Lisa

Sv: Shettisshoppens giggsele

Det är helt ok läder på den, jag tror jag har haft en likadan faktiskt, fast den är inte köpt där.

Ska du fråga nåt så fråga vad för draglinor som hör till, samt hur stort huvudlaget är för de brukar vara för små/stora.

Giggsele har silettdäckel där skakelhållaren kan röra sig om du kör ner med hjulet i diket ex. De brukar även bara ha en skakelhållare med en ögla där du trär in en skakel utan ringar. En maratonsele ex brukar ju ha snabbkoppling.
Giggdäckeln har även större däckel, oftast som ser mer ut som en miniatyrsadel, samt ska klara lite större vikter eftersom det alltid är två hjul på fordonet den drar. Det kan vara lite svårt att skilja åt, och det ska det vara idag med för de flesta selarna som är värda att använda är ju just modifierade giggdäcklar. Jag tror giggdäckel betyder lite som enbetssele i england. Sele med skakelhållare helt enkelt.

/jenny

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 569
Senast: Derivata
·
Trav Kikar på travselar i olika webshopar och snavar över detta begrepp titt som tätt, utan vidare specificering. Vad menas med detta? På...
Svar
5
· Visningar
1 527
Senast: skogaliten
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: MJLee
·
Körning Har en minishettis som är positiv och framåt och rolig att göra saker med. Hon är generellt orädd, utom vid körning och det kommer bil...
Svar
0
· Visningar
1 252
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka