Shettisen släpper inte vinterpälsen..

L

lisarap

Min shettis släpper inte vinterskruden.. Han får 20 ml
B-vitamin om dagen, samt kraft groov, havre och betfor.
Han är i bra hull men har inte släppt vinterpälsen..
Jag har 2 hästar till, en åring som har släppt nästan allt och en 4 åring som släpper det sista nu..
Men shettisen har inte ens börjat släppa.. (han är 3 år)..

Vad kan jag ge extra förutom b-vitaminet?

Tack..

Mvh Lisa!!
 
Han blev avmaskad med 300 kg banminth i torsdags..
Men han ser rätt matt ut i pälsen, ska påbörja körningen med honom nu (bara för skoj), men det borde ju bli varmt, eller kan det vara nyttigt för honom med lite träning??

Mvh Lisa!!
 
Be vet. spruta B-vitamin om det blir jobbigt för ponnyn med fällningen, det är det absolut effektivaste sättet.
 
Mina fäller som bara den.. Fast åringarna fäller inte alls så mkt än..
 
Banminth har varit väldigt effektivt på min shettis, men du får nog ge det lite mer tid! :)
 
Jag ger mina 1 paket jäst (som du bakar med) per dag och häst för att när dom fällt av sig det mesta slutar jag. Det är 2:a året jag testar med jäst höst (när dom sätter päls) och vår (när dom fäller) Mina hästar tycks bli väldigt fina av det...lycka till.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 855
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 143
Senast: ufot
·
Foder & Strö Hejsan alla Bukisar! Nu vill jag gärna ha råd och tips på vad jag ska göra. Min häst hade mask här för ett par veckor sedan, vilket...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 185
Senast: Maria_81
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 315
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp