Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad skulle den behöva lära sig, menar du? Gångarten finns ju där naturligt.Är den inte lärd då eller? För övrigt går det inte att longera den i grimma helller då springer den vart den vill.
Då är den väl trött. Sandbana kan vara tungt för en liten häst. Hur gammal är den och hur länge longerade du?Ja alltså den håller inte galoppen varken med hjälp av longeringsspö eller smackningar. Longerar på sandbana och så stor volt som longeringslinan tillåter.
Det kan ju bero på hur mycket som helst..Ja alltså den håller inte galoppen varken med hjälp av longeringsspö eller smackningar. Longerar på sandbana och så stor volt som longeringslinan tillåter.
Den orkar väl kanske inte bära sig i galopp på volt, helt enkelt?Försökte longera min shettis och i skritt och trav går det bra men den orkar inte hålla galoppen. Har shettisar svårt för sånt?
Den är nog inriden och kan galopphjälper, dock inte riden på det sättet i min ägo mer än av en och annan nybörjare.
Vore den trött borde den väl inte trava heller och det går ju.
Vad menar du? Självklart finns det hästar av alla modeller, raser, storlekar och varianter som har problem med att galoppera på volt. Antingen förstår ponnyn inte vad du är ute efter, eller också är underlaget för tungt/styrkan finns inte på volt. Kan också vara öm eller halt.Hur får man då hästen att orka bära sig i galopp, skritt och trav går jättebra. Med t.ex ett halvblod skulle man inte ha problemet så nog är det lite rasrelaterat.
Hur får man då hästen att orka bära sig i galopp, skritt och trav går jättebra. Med t.ex ett halvblod skulle man inte ha problemet så nog är det lite rasrelaterat.
Tom mitt fullblod har svårt att hålla galoppen när hon är otränad och går på volt. Varför tycker du det är konstigt?Hur får man då hästen att orka bära sig i galopp, skritt och trav går jättebra. Med t.ex ett halvblod skulle man inte ha problemet så nog är det lite rasrelaterat.