Shettis mat...hjälp snälla

charmant

Trådstartare
Det kom en shettis till stallet i går.Ägarna verkar totalt okunniga.Dom gav den lille 5 kilo hösilage på kvällen och öste upp lika mycket på morgonen.....varav hästen är jätte dålig i magen.Dom vekar inte ridaden elelr nåt och den är såååå fet.Hur mycket hösolage kan vara rimligt till den lille,tyvärr har jag inte vår analys här men bara på ett ungefär så vi kan försöka prata med dom om hästens mat innan den blir sjuk.Det är en äldre valack.Tacksam för svar
 
Har nyligen skrivits om foder till shettis. Sök så hittar du en hel del som kan vara till din hjälp.

MVH/
 
Beror på hur blött hösilaget är!
Shettisarna i vårt stall får 4-5 kg ganska torrt hösilage!
Det tycker jag är ganska rimligt!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 138
Senast: exotic
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 495
Senast: moonstruck
·
N
Foder & Strö Jag ska äntligen bli medryttare igen. Har haft uppehåll ett tag nu och varje gång ja ser hästar eller kollar på häst sport osv så får...
2
Svar
37
· Visningar
4 002
Senast: aprilia
·
Avel Snälla kära bukare med avelsvana, det vore verkligen supersnällt om ni kunde svara på mina frågor för nu är jag en ruskigt orolig...
Svar
14
· Visningar
2 309
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp