Shettis kille alltid superlös mage?

G

goldenG

Jag har en liten shettis kille som alltid är så lös i magen, han är 3 år och körs regelbundet, äter hösilage (kan det vara de han blir kass i magen av?)Äter B-vitamin, ibland foderjäst, mineraler, samt ca 3 dl betfor morgon/kväll, iblan lite korn, men just nu så tjock att han klarar sig på strå,samt betfor! Förra vinterna var han inte alls så lös i magen, bara lite då o då........men nu e han det jämt, det lixom rinner ner på benet skit äckligt.....tvätta honom varje dag!
Vad är det som gör att han blir så lös??Får typ knappt 2,5 kg hösilage/dag! Finns det nåt man kan ge honom för magen?
Tacksam för svar snarast!!
//Emma

Sv: Shettis kille alltid superlös mage?

Kan det vara något i hösilaget han inte tål? Har han ätit vanligt hö nångång? blir magen bättre på bete?

Sv: Shettis kille alltid superlös mage?

han var bättre i sommras när han åt vanligt hö, gick ej på bete i sommras meränn någon dag då då......borde kanske köpa vanligt hö till honom?hmmm

/Emma

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 987
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 117
Foder & Strö Hej Har en häst jag ägt i ca 1 år. Fd ägaren sa att han blev väldigt lös i magen varje höst efter betet, de fodrade dock med ensilage...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
18 469
Senast: caradan
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 562
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.