Shettis e Ytol?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sessiagh
  • Startdatum Startdatum
S

Sessiagh

Finns det några här med avkommor efter bortgångne shetlandshingsten Ytol? Jag har en liten kanelbulle född 97 som jag köpte 03. Det har alltid varit ruskigt mycket humör i den mannen och han har ett psyke som stålull. Men han är min absoluta favorit bland alla mina hästar. Man kan inte annat än älska honom!
Ett tag efter att jag köpt honom fick jag ofta kommentarer om hans temperament - "så han är efter Ytol? Jaaa...den har ju aldrig gett en enda barnvänlig avkomma efter sig...". Ligger det ens ett uns sanning i detta?
Ni som har avkommor efter Ytol - har de samma tuffa mentalitet? Vore kul att veta. Har någon dessutom någon mer kännedom om Ytol så kan ni väl berätta lite!
/Sessiagh

Sv: Shettis e Ytol?

Hej!
Jag har också en shettis efter Ytol f.1999 Han har också temprament och mycket nerver i sig. Blev sååå glad när jag såg att någon annan också undrade över tempramentet, om det kunde ha med Ytol att göra.... Har träffat en shettis till efter Ytol som också har " grejor " för sig. Min shettis Bobbie kan vara jättelugn och snäll och sen helt plötsligt få för sig något och låtsas bli jätterädd. Det känns lite som att han är något av en enmanshäst. Det går jättebra när jag har hand om honom, men om min sambo eller dotter tar honom så skrämmer han dem och så har han vunnit igen....han är ändå jättego när han är på det humöret...:laugh: Mvh/ Bea

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka