Shampoo med Zink

S

Seminassistent

Var i helskotta finns det att få tag på?
Har iofs inte kollat så många ställen (odal) ;)
Men istället för att åka land och rike kring så frågar jag er Bukisar om ni vet. :bow:

Hej!

Jag tror man inte får sälja schampo innehållande zink i EU längre, eftersom zink är klassat som extremt farligt för vattenlevande organismer och schampo brukar ju hamna just i vatten.
Hittar man mot förmodan ett sånt schampo borde man tine använda det, för miljöns skull.

/Kemist-Häxan

med risk för att låta viktig så

i sverige är det förbjudet i målarfärg att ha zink men i människoschampon där det finns mkt mera zink än i färgen, ändå finns det inga gränser för hur mkt det får finnasi schampot.
mkt fånigt tycker jag så det är precis lika farligt som i färgen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag sitter och kollar var jag kan få tag i växter till min skogsträdgård. Det finns ställen lite här och där. Den stora haken är att man...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: Wille
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: skiesabove
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 167
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross