H
Hemlig21
Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en kollega, då både fysiskt och psykiskt via ord, tjat mm. När personen ifråga får veta att en anmälan till EC gjorts (av en annan person) motanmäler personen mig tillbaka. Helt sanslöst! Personen anklagar mig för div olika saker såsom stöld, sexuella relationer med andra kollegor (vilket givetvis är helt osant). Det jobbigaste har ändå varit hur andra i arbetsgruppen reagerat, några "vill inte lägga sig i", några tycker att jag borde slagit hen (eftersom de själva hade gjort det om de stått ensamna med hen), några har länge misstänkt att hen betett sig såhär och andra förstår inte vad som hänt. Det pratas och spekuleras en hel del bakom min rygg och ryktena florerar. En del personer har vittnat om hur jag påverkats ochandra har sett hur han betett sig vid andra tillfällen gentemot mig. Det är en jävla soppa minst sagt. Personen ifråga har anmält fler i sin väg pga detta och verkar besatt av att bli rentvådd. Vad jag förstår skall detta utredas och som jag förstått det kommer hen inte tillbaka mer utan är avstängd. MEN nu föreslår chefen och utredarna att det skall medlas. Jag känner mig helt förstörd, varför skall jag tvingas sitta och konversera med den personen som gjort mig så illa? Hur tänker de? För mig framstår det som någon form av "krama om varandra och säg förlåt". Vad kan jag göra? Måste jag acceptera en medling? Kan tillägga att jag är fastanställd och hen som utsatte mig inte är det. Jättetacksam för svar.