*tove*
Trådstartare
Rider en 22:årig halvblod/fullblodskorsning. Han är egentligen engelskriden, men hans sadel börjar ligga illa och eftersom han är så gammal så känns det onödigt att skaffa ny så jag tänkte att vi skulle börja rida lite "westerninspirerat" (kan typ inget alls om western men) eftersom det finns två westernsadlar i stallet. Den ena, som är någon billig modell, märkte jag direkt att den låg skit på honom. Den andra, en saddlesmith kändes mycket bättre men jag är orolig över hans höga manke.
Har tagit några dåliga mobil bilder som ni gärna får kika på. Dock tog jag bara bilder med padden under. Med padden kändes sadeln bra, men när jag provade utan padden så fick jag bara in ett finger ungefär mellan högsta punkt på manken och sadeln. Är det alldeles för tight? Sen undrar jag också om jag sadlat för långt fram. Och om det är något mer jag ska tänka på med sadelinpassningen.
Tacksam för hjälp
Har tagit några dåliga mobil bilder som ni gärna får kika på. Dock tog jag bara bilder med padden under. Med padden kändes sadeln bra, men när jag provade utan padden så fick jag bara in ett finger ungefär mellan högsta punkt på manken och sadeln. Är det alldeles för tight? Sen undrar jag också om jag sadlat för långt fram. Och om det är något mer jag ska tänka på med sadelinpassningen.
Tacksam för hjälp